Ohlášení stavby nebo stavební povolení?

Roubenky - dřevostavby Roubenky - dřevostavby Roubenky - dřevostavby Roubenky - dřevostavby

POZOR
Důkladně si ověřte, že na pozemku vůbec může vzniknout dům podle Vašich představ. Pokud kupujete parcelu za účelem výstavby domu, nechte si potvrdit tuto skutečnost raději na stavební úřadě. Tam také zjistíte, zda třeba jednou nepovede okolo dálnice, nebo nedaleko nebude stát továrna.

Ohlášení stavby

  1. Buditeli stavět dům se zastavěnou plochou do 150 m2, jedním podzemním podlažím do hloubky 3 m, nejvýše dvěma nadzemními podlažími a podkrovím. Dům musí být v souladu s územně plánovací informací, stát v zastavěném území a nesmí mít požadavky na novou infrastrukturu. Není třeba územního řízení, stačí územně plánovací informace.
  2. Projektová dokumentace je rozsahem stejná jako pro stavební povolení.
  3. Lhůta na vyřízení je 40 dní
  4. Cena – zdarma
  5. Kolaudace není nutná, stačí oznámení stavebnímu úřadu.
  6. Doklady a formuláře
  7. K ohlášení je formulář 3,5 strany + 11 příloh.
  8. Výstavbu lze realizovat svépomocí.
  9. Správní řízení neprobíhá
  10. Pokuta za stavbu bez ohlášení až 200.000 Kč
  11. Písemný doklad od sousedů, že byli informování o stavbě a že proti ni mohou do 15 ti dní podat na stavební úřad námitky

Stavební povolení

  • Budete-li stavět dům který nesplňuje požadavky ohlášení stavby. Musíte absolvovat územní řízení a získat územní rozhodnutí
  • Projektová dokumentace je rozsahem stejná jako pro ohlášení stavby
  • Lhůta na vyřízení je 60 dní
  • Cena – 300 Kč kolek
  • Kolaudace není nutná, stačí oznámení stavebnímu úřadu.
  • Doklady a formuláře – K ohlášení je formulář 4,5 strany + 9 příloh
  • Výstavbu lze realizovat pouze oprávněnou firmou.
  • Správní řízení probíhá
  • Pokuta za stavbu bez stavebního povolení až 1,000.000 Kč
  • Sousedé jsou účastníky stavebního řízení – stavebního povolení.

Lucie 1
Roubenky, Lucie
Zastavěná plocha 88,50 m²
Užitná plocha celkem 140,1 m²
Plocha teras 15,00 m²
Počet místností 14
Cena 2.128.552 Kč
Barbora 6
Roubenky, Barbora
Zastavěná plocha 70,50 m²
Užitná plocha celkem 83,80 m²
Plocha teras 14,60 m²
Počet místností 6
Cena 661.402 Kč

170 komentářů k “Ohlášení stavby nebo stavební povolení?”

  1. Pavel Holcman 15.11.2010 v 19:14 :

    Dobrý den,
    chtěl bych se zeptat co mám udělat před ohlášením stavby?
    předem děkuji za odpověd.
    Odpověď:
    pro ohlášení stavby potřebujete doklad o vlastnství pozemku (výpis KN), dále pak dokumentaci pro ohlášení stavby od autorizované osoby. Místně příslušný stavební úřad Vám sdělí potřebná vyjádření od orgánů státní správy a správců sítí pro ohlášení.Na naše stavby připravujeme dokumentaci ve velmi krátké lhůtě a se slevou více jak 50% z ceníku projektových prací.
    Ing.Antonín Bachel

  2. Kateřina Pešková 25.09.2010 v 20:20 :

    Dobrý den,
    mám nestavební pozemek, který v územním plánu bohužel není zahrnut a je vedený jako volná krajina, kde je nežádoucí jakékoli budování. Je vzdálen od zastavěných ploch, takže se ani do budoucna jeho zahrnutí do územního plánu nečeká. Znamená to, že tam nesmím postavit ani malou dřevěnou chatku bez pevného základu nebo mobilní domek /popř.seník apod./?
    Děkuji předem za odpověď!
    Odpověď:
    Doporučuji ověřit na SÚ regulativy výstavby pro danou zónu. K předmětné stavbě bude potřebné ohlášení stavby v souladu s podmínkami a vyjádřeními, které Vám sdělí SÚ.
    Ing.Antonín Bachel

  3. Humaj Antonín 11.09.2010 v 23:54 :

    Dobrý den
    Kupuji pozemek 1040m2 určený k rekreační zástavbě a chtěl bych tam postavit chatu o rozměrech cca 8×8m s podkrovím. Je možné ji postavit bez základové desky? A Případně jaké jsou možnosti. Dále,potřebuji k tomu povolení? K pozemku vede asfaltka a je tam přípojka voda-elektřina-plyn.
    Děkuji,s pozdravem Humaj
    Odpověď:
    stavební úřad bude objekt vždy považovat za stavbu. Bude nutné stavební řízení – stavební povolení. Toto bude rovněž podřízeno vydanými regulativy vyýstavby, které popisují jakou stavbu lze na pozemku postavit. (účel využití, rozměry,objemové řešení – patrovitost, případně další podmínky). Pod objektem budou vždy základové konstrukce, objekt bude rovněž zaměřen a zanesen do katastru nemovitostí.
    Ing.Antonín Bachel

  4. Ivo Valas 21.08.2010 v 09:25 :

    Dobrý den,
    prosím o minimální vzdálenost mezi dvěma hospodářskými budovami do 16m2 ( nepotřebuji stavební povolení ) na jednom pozemku.
    děkuji za odpověď

  5. petr 17.08.2010 v 22:45 :

    Dobrý den, chtěl bych postavit na zahradě seník a chlívek pro ovečky. Mělo by to být na betonových pasech asi 25m2. Pozemek je vedený jako pole,ale zahradní chatku už mi povolili.Stačí mi k tomu jen oznámení, popř, mohla by být stavba i větší?
    Děkuji

  6. Král 16.08.2010 v 14:21 :

    Dobrý den mám dotaz zda je možno stavět chatu 20m2 na pozemku sportoviště a rekreační plocha.
    Děkuji M.Král

  7. Luboš 16.08.2010 v 09:56 :

    Dobrý den,
    jak dále postupovat nedá li S.Ú. v termínu 40 dní vyjádření k ohlášení stavby.
    Lze tuto ohlášku považovat za kladně vyřízenou?

  8. Jiří Valenta 09.08.2010 v 16:47 :

    Srdečně zdravím a prosím o odpověď !
    Rád bych přestavěl obytný dům jehož součásti je i stodola.
    V první fázi bych ale rád stodolu “odstěhoval” na vedlejší parcelu jejímž jsem vlastníkem, ale která je evidována jako zemědělská půda. Co budu potřebovat pro realizaci záměru (zbourání stávající stodoly a výstavba nové – velikost do 150 m2, betonový základ pro rohové pilíře, přívod vody a elektřiny přes vlastní pozemek) ?
    S díky ! J.Valenta

  9. Zdenek 06.08.2010 v 06:54 :

    Dobrý den chtěl bych se zeptat, jestli potřebuji ohlášení stavby a vyjádření sousedu, když chci udělat stříšku vedle baráku o velikosti3×5,5m. Děkuji

  10. P.Csapai 05.08.2010 v 10:34 :

    Dobry den.Chtel jsem se zeptat,v jake vzdalenosti je mozno vybudovat plot/pletivo/od vytycene hranice pozemku.dekuji za odpoved.Csapai P.

  11. Pedro Ketáš 21.07.2010 v 20:49 :

    Dobrý den
    postavil jsem garáž na ohlášku,4×6m,ale omylem jsem jí zvětšil o 1.20cm na délku.
    Při zaměřování na to přišli a chtějí po mně kolaudaci.
    Teď mě honí k hasičům,na obecní úřad o nějaký sjezd,z OU mě honí za projektantem o list o sjezdu, na policii o razítko,pak mi prý výpíšou na OU protokol za poplatek a nevím kam až ta mašinerije půjde dál.Prosím poraďte.
    Děkuji předem. Ketáš

  12. Oldřich Bašta 21.07.2010 v 07:16 :

    Dobrý den , chci se zeptat zda je možné postavit stavbu na pozemku který je veden jako trvalý travní porost???protože stav.úř.měto nechce dovolit prosím o radu.
    děkuji Bašta Oldřich
    Odpověď:
    je potřebné ověřit jak je veden pozemek v územním plánu, zda je veden jako zóna pro bydlení, rekreaci a nebo k jiné zástavbě. V případě souladu s územním plánem je nasledně ploicha pod budovou vyjmuta ze zemědělského půdního fondu pro realizaci stavby.
    Ing.Antonín Bachel

  13. eva 13.07.2010 v 11:45 :

    dobry den…mame sousedy a jsme oddeleni pouze zdi..za nasim pozemkem je sraz ktery jsme koupili a chceme si vybudovat opernou zed /na nasem pozemku/..to znamena ze stavajici zed prodlouzime mezi nama.sousedama..dale prodlouzeni nasi zahrady bude prave vyztuzeno touto novou opernou zdi jak ze strany souseda tak na stranu dalsi../snad to pisu srozumitelne/to znamena ze pozemek se od souseda prodlouzi jen o tuto prodlouzenou zed ktera se napoji na stavajici ktera tam uz stoji..dnes bylo rizeni ohledne stavebni zdi a majitelka nechce ani slyset pry nase stavba musi byt minimalne 2 m od jejiho pozemku..prosim o radu diky eva

  14. Petr Dostál 26.06.2010 v 14:53 :

    Dobrý den,
    chtěl bych zastřešit betonovou terasu před chatou,terasa zabírá plochu 5×3m,je podsklepená,přístup má přez chatu a byla zkolaudovaná spolu s chatou, celá stavba zabírá plochu 36m2, zastřešení by spočívalo v protažení sedlové střechy chaty na konec terasy (výška 5m),přistavená střecha by byla nesena dřevěnou konstrukcí.Rád bych terasu ještě o 1m prodloužil, prodloužená část by byla nesena 2m vysokými sloupky.Ovšem chtěl bych se vyhnout stavebnímu povolení a tomuto požadavku celou úpravu přispůsobit.Jak mám postupovat?
    Předem děkuji za odpověď.
    P.D.

  15. Rostislav Kunovjánek 20.06.2010 v 12:07 :

    Dobrý den
    Vlastním pozemek a vedle na hranici pozemku má postavvený dům soused.Tento rok mě požádal jestli, bych mu neumožnil přístup na můj pozemk na zateplení polystyrénem 12cm široký,to znamená,že zasáhne 12cm do mého pozemku.Můžu požadovat od něj nějakou náhradu? Kolik mám asi požadovat? Neměli by jsme sepsat smlouvu, aby v budoucnu nevznikali nějaké rozepře?
    Děkuji za odpověď Kunovjánek.

  16. Ptrachař František 11.06.2010 v 19:50 :

    Dobrý den
    Prosím o podání zprávy zda je nutný souhlas souseda ,který má na sousedním domě věcné břemeno – doživotní bydlení- jedná se o otce dcery ,která vlastní nemovitost se svým manželem.
    Souhlas obou majitelů nemovitosti již mám.
    Díky.

  17. HANA BALASKOVA 09.06.2010 v 20:19 :

    prosim o radu muzu postavit na hranici pozemku zahrady saunu a musim k tomu mit souhlas souseda budu tam mit lazenska kamna.jedna se o zahrady kde na me je chata a u souseda je pouze vcelin.dekuji za radu.h.balaskova

  18. Martin Jech 01.06.2010 v 19:01 :

    Dobrý den,
    přikoupil jsem pozemek (trvalý travní porost), abych zvětšil stávající pozemek, na kterém již stojí chata.
    Přikoupený pozemek bych rád oplotil. Pozemek má pouze jediného souseda, který s oplocením souhlasí.
    Potřebuji ještě nějaké jiné povolení?
    Děkuji za odpověď.

  19. Pavel Dvořák 31.05.2010 v 16:29 :

    Dobrý den,mohu se prosím zeptat na postavení unimobunky na dřevěné hranole na zahradě.Bunka 6×3x2,5.Musím na ohlášku nebo povolení?Jedná se o zahradkářskou oblast.
    Předem děkuji Dvořák

  20. Ing.Ladislav Hendrych 29.05.2010 v 23:10 :

    Postavil jsem si na vlastním pozemku-zahradě u rod.domu dřevěnou pergolu jako drobnou stavbu.Jedná se o dočasnou stavbu bez základů podlahy a zastřešení.Vzdálenost od soudedního
    pozemku je více než l0 m.Přesto po mně stav.úřad požaduje souhlas obou manželů, kteří jsou
    v rozvodovém řízení,jinak souhlas se stavbou nevydají.Je postup stavebního úřadu správný a v souladu se stavebním zákonem.

  21. Libuše Jeřábková 20.05.2010 v 08:02 :

    Dobrý den,přestavba stávající žumpy na žumpu plastovou,obetonovano o rozměrech 3,5m x1,70m,hloubka 1,30m.Souhlas sousedů máme ,zkoušku nepropustnosti žumpy od výrobce a dokumentaci máme.Je třeba ohlášení stavby?

  22. Libuše Jeřábková 20.05.2010 v 07:53 :

    Nechali jsme upravit starou původní žumpu na plastovou,obetonovanou.Máme potvrzení od výrobce o její nepropustnosti a dokumentaci i souhlas sousedů.Je třeba ohlášení stavebnímu úřadu a co je k tomu potřeba?

  23. Honza 28.04.2010 v 09:44 :

    Dobrý den,

    chci se zeptat na následující:
    V případě, že by si soused postavil přístřešek pro auta na svém pozemku ve vzdálenosti menší než 3,5 metru a já s touto stavbou souhlasil. Kolik metrů od této stavby by mohl stát můj dům, který bych chtěl někdy v budoucnu postavit? Muselo by to být nejméně 7 metrů od jeho stavby? Nebo 3,5 metru od hranice mezi pozemky?

    Děkuji
    Odpověď:
    Obvykle jsou stavby vymezovány vzdáleností 3,5 m od hranic pozemku. Tedy i Váš případný dům bude situovaný 3,5 m od hranice pozemku a více. (Vzdálenost mezi stavbami bude min. 7 m). Tato skutečnost ale nemusí platit, pokud jsou regulativy výstavby v příslušné zóně nastaveny jinak.
    Ing.Antonín Bachel

  24. Růžička 27.04.2010 v 02:14 :

    Dobrý den

    Jsme vlastníky rod.domu a chceme si na zahradě nechat postavit na klíč srub /výměnek/.O velikosti zastavěné plochy cca 100 m2.Tento srub bychom chtěli napojit na stávající sítě.septik máme u stávajícího domu.Stavba by neměla č.popisné.takže by vlastně mohlo jít o zahr. chatu.Je zapotřebí žádat nějaké povolení ČEZ a kanalizace?Dále by mě zajímalo jestli by v budoucnu šlo pozemek rozdělit a opatřit tomuto srubu Čp.Děkuji
    Odpověď:
    Stavba bude v každém případě podléhat stavebnímu řízení – povolení. Místně příslušný stavební úřad dle územního plánu stanoví zda je možná stavba pro bydlení či rekreaci, rovněž tak i polohopis ve vztahu k stavební čáře a pod. Důležité je mít na paměti DPH (10%, 20%). Podmínky napojení na sítě jsou součástí stavebního řízení.
    Ing.Antonín Bachel

  25. I. Vitkova 25.04.2010 v 20:17 :

    Dobrý den.Chci si koupit mobilheim,nebo karavan.Můžete mi prosím poradit na jakém druhu pozemku(stavebním,nestavebním) ho můžu umístit,abych neporušila zákon? Mám svůj vlastní pozemek,ale není stavební.Potřebuji k tomu nějaká povolení,nebo souhlas? Případně,budu něco platit?Děkuji za odpověď.

  26. Anna Zvelebilová 19.04.2010 v 09:04 :

    Dobrý den,
    co všechno vyžadovat od souseda, který chce nastavovat dvě podlaží a ještě rozšířit stávající RD. Má v úmyslu stavět na hranici pozemku (plot).
    Domnívám se, že od plotu musí být určitá vzdálenost, nechceme, aby řemeslníci chodili přes naši zahradu, a určitě bude třeba vyjádření statika. Jedná se o RD postavený začátkem minulého století a základy nejsou prý tak hluboké. Je rozdělen na 1/4 (přízemí, patro, půda), každá 1/4 má svůj vchod, dvorek, zahradu, čili jsou tam 4 rodiny.
    Děkuji

  27. Pavel Ř. 18.04.2010 v 21:19 :

    Dobrý den,
    chtěl jsem se zeptat, chci kompletně přestavit garáž. tzn. zbourat a postavit od základu novou. Bude asi o cca 2m delší. Ale rozměry na šířku té původní zůstanou stejné. Bude to prakticky beze změny. Chtěl jsem se zeptat, jestli stačí jen ohláška nebo potřebuji stavební povolení. A jestli jsou k tomu všemu nutné plány od architekta. Předem děkuji za odpověď. S potěšenim Pavel Ř.

  28. Ladislav Zeman 18.04.2010 v 18:13 :

    Dobrý den. Chtěl bych ve svém rodinném domě, který sousedí s dvěma sousedy ( boky domu, levá pravá strana ) Sousedy s tím souhlasí. Udělat novou střechu a i s tím,že se zvedne cca o 100cm a z každé strany tam budou dva arkýře. Co vše budu potřebovat za povolení? Velice děkuji p.Zeman

  29. Luděk Přikryl 17.04.2010 v 20:10 :

    Dobrý den, obec pronajala dům, který částečně sousedí s naším pozemkem. Nový nájemník začal vyvážet suť z pronajatého objektu tak, že vytvořil cca 1,5 metru vysokou souvislou navážku o asi 50 m2. Tato navážka ale těsně přiléhá k naší ohradní zdi a máme obavy, aby ji nyní kvůli snadnému vzlínání vlhkosti nepoškodila. Má vůbec dotyčný nájemník právo na hromadění takového množství suti u zdi svého souseda? Děkuji za odpověď, Přikryl

  30. Michal Grim 13.04.2010 v 19:10 :

    Dobrý den,
    chystám se stavět na pozemku kde na jednom konci řadovka a na druhém zahrady.Když bude souhlas obou sousedů nemusí být dána vzdálenost od hranice pozemku?Zahrada má 8,5m*130m,a stavba má byt 8m*12m.Děkuji.

  31. Radek Pauler 13.04.2010 v 15:18 :

    Dobrý den, budu provádět rekonstrukci bytu ve dvougeneračním rodinném domě (spodní byt). Zasahovat do nosných konstrukcí budeme jen lehce (budou vybourány jedny vnitřní dveře). Bude zrušeno vnitřní schodiště a vytvoří se schodiště venkovní do horního bytu. Můžete mi prosím Vás poradit co je k tomu za potřebí vyřídit? Díky Radek

  32. Dopitova 11.04.2010 v 20:48 :

    Dotaz:
    Dobry den, nas soused zacal s realizaci drevene stavby necelych pul metru od hranic s nasim pozemkem, cca 1,5 m od nasi hospodarske budovy a cca 3-4 metry od naseho domu. Stavba ma 2 patra a stini nam velky kus okrasne zahrady.Jeji pudorys muza byt tak 4×3m. Nevime ani, zda se bude jednat o kulnu nebo pristresek pro zvirata (oboji je v pripade souseda mozne). Stavba je na betonovych patkach. Chci se zeptat, zda je nutne v tomto pripade vyjadreni souseda, protoze nas s realizaci stavby vubec neobeznamil.Dekuji. Dopitova
    Odpověď:
    Zdravím,
    co se týče ohlášení stavby(případně stavebního povolení) jste součástí stavebního řízení a měli jste být písemně vyrozuměni sousedem případně stavením úřadem. Jako hlavní problém bych zde viděl požárně nebezpečný prostor, který zasahuje na Váš pozemek a bez Vašeho souhlasu nelze provézt (nemluvě o vzdálenosti a zásahu požárně nebezpečného prostoru na již stávají stavby – nepřípustné)

  33. Roman Skřápek 04.04.2010 v 08:31 :

    Chtěl jsem se zeptat budu stavět garáž na stavebním úřadě mě řekli že budou muset udělat územní rozhodnutí ,chtěl jsem vědět kolik to asi stojí.Děkuji

  34. Hofer 30.03.2010 v 14:55 :

    Dobrý den.
    Chcem zmenit na rekreačnom objekte starú strechu. Povodne sedlová za rovnú s miernym sklonom.
    Sučasna výška stropu je 2m. Nová strecha by mala mat 2,5m. Je takáto zmena výšky povolená.
    Celková výška objektu by bola 5,85m. Podsklepaná čast nad zemou 1m + spodná čast 2,35 + nová strecha 2,5m.
    A je k tomu potrebné stavebné povolenie alebo ohláška.

    Dakujem a s pozdravom Hofer

  35. Žaneta K. 30.03.2010 v 11:20 :

    Dobrý den,

    realitní kancelář nám prodala nestavební pozemek jako stavební. Jde o pozemek, zapsán jako urbanistická zeleň. Tvrdí nám, že pokud budeme stavět dům, stačí podat pouze ohlášení stavby a že tam můžeme postavit normální rodinný dům na pilotech…
    Je to pravda? Nebyly by s tím do budoucna problémy?

    Předem děkuji.

  36. Michal Toman 04.03.2010 v 12:32 :

    Dobrý den
    Chtěl bych se zeptat, zda musím žádat o stavebním povolení nebo ohlásit na stavebním úřadě, když bych chtěl vykopat základy a třeba až za rok začít stavět. Zda musím mít stavební povolení dřív než začnu kopat základy.
    Děkuji
    Odpověď:
    Základové konstrukce, včetně výkopových prací jsou součástí stavby, tudíž podléhají stavebnímu řízení. Není možné realizovat před povolením stavby.
    Ing.Antonín Bachel

  37. Michal Němec 02.03.2010 v 21:22 :

    Dobrý den, plánuji stavbu dřevěného zahradního domku s pergolou, dohromady cca 24m2 na betonových patkách. Půjde o zcela samostatně stojící objekt na konci vlastní zahrady. Je nutné takovou stavbu ohlašovat, shánět vyjádření sousedů atd. či nikoliv? Děkuji předem za odpověď.
    Odpověď:
    Stavba by měla být ohlášená místně příslušnému stavebnému úřadu, který rozhodne o potřžebných vyjádřeních. Předběžně lze předpokládat vyjádření souseda v souvislosti od vzdálenosti od hranic pozemku.
    Ing.Antonín Bachel

  38. Kuchař Roman 01.03.2010 v 21:07 :

    Dobrý den, chystám se stavět garáž a slyšel jsem, že pokud nebude mít více než 25m2, stáčí mi jen ohĺášení. Je-li to pravda, myslí se touto plochou plocha zastavěná nebo užitková? Předem děkuji za odpověď.
    S pozdravem Ing.Kuchař
    Odpověď:
    Na místně příslušném stavebním úřadě, Vám sdělí regulativy výstavby pro příslušnou zónu, t.j. velikost objemové řešeníé a polohopis stavby. Vždy se uvažuje s zastavěnou plochou.
    Ing.Antonín Bachel

  39. Jarek Salamon 01.03.2010 v 19:43 :

    Dobrý den,podmínka pro ohlášku je do 150 m2 hrubé nebo čisté podlahové plochy ?
    Odpověď:
    Režim stanoví místně příslušný stavbí úřad, bude pracovat s zastavěnou plochou. V případě plochy větší jak 150 m2 bude kolaudační řízení. Rozsah dokumentace a vyjádření zůstává identický.
    Ing.Antonín Bachel

  40. Petr 28.02.2010 v 22:54 :

    Dobrý den.
    Mám dotaz,v zahrádkářske kolonii mam zahrádku cca 350 m2 se starou dřevenou kulnou o rozměrech 3*4 m zakreslenou v katastru tu bych chtěl zbourat a na místo ni postavit malý zděny zahradní domek o rozměrech cca 6*4 m,nepodsklepený do výšky max.5m.Co mám udělat abych mohl stavět.
    Děkuji Vízner.
    Odpověď:
    Budete potřebovat ohlášení stavby na místněpříslušném stavebním úřadě, to je dokumentaci (projekt a vyjádření, které Vám upřesní stavební úřad).Nevím důvody ropzhodnutí pro zděnou stavbu (je finančně náročnější, déle se realizuje, vyžaduje masivnější základy a poměr zastavěné plochy k užitné ploše je u malých staveb nevýhodný. plocha stěn ve vztahu k ploše místností nebývá příznivá.
    Ing.A.Bachel

  41. Ivo Krejčí 16.02.2010 v 20:39 :

    Dobrý den, máme na dvoře kůlnu o rozměrech 4×3m, které slouží na zahradní nářadí a chceme jí upravit na bydlení. Co je k tomu potřeba? Děkuji
    Odpověď:
    Bude potřeba ohlášení stavby doložené projektovou dokumentací od autorizované osoby, příslušná výjádření orgánů státní správy (tyto sdělí místněpříslušný stavební úřad).
    Ing.A.Bachel

  42. Jaromír Bureš 05.11.2009 v 19:21 :

    Dobrý den. Máme zděné stavení s podkrovní půdou s dřevěným štítem. Do tohoto štítu bychom chtěli umístit dvě menší okna ve stejném stylu jako jsou na celém domě. Do nosné konstrukce nezasáhneme – štít je dřevěný, vyřízne se jen část prken a tam vsadí okno. Co k tomu budeme potřebovat?
    Odpověď:
    Doporučuji ohlášení stavebních úprav na RD s zjednodušenou projektovou dokumentací. Je lépe konzultovat na stavebním úřadě, vždy to bývá bezpečnější a průchodnější.

  43. Jiří Gennert 01.11.2009 v 14:56 :

    Dobrý de, koupiljsem si pozemek 5000m2 zařazen jako trvalý travnatý porost, chtěl bych na něm postavit stavbu na železných patkách od firmy kriner, patky se šroubují do hlíny, mela by to být dřevostavba do 100m2. Jak postupovat? Dá se to ohlásit jako dočasné umístění mobilního domu? Popřípadě mi poraďte jek nejjednodušeji to provést. Za odpověď děkuji Gennert
    Odpověď:
    Na Vámi zamýšlený záměr budete potřebovat ohlášení stavby, včetně příslušných vyjádření správců sítí. Kovové patky jsou rovněž ucelená konstrukční část, která je součástí stavby jako takové. Pokud je stavba jako dočasná, bude definována dočasnost konkrétním datumem.

  44. H. Pouchlová 06.10.2009 v 14:53 :

    Dobrý den,
    v loňském roce nám vichřice Emma zcela rozmetala stodolu. Chtěli bychom na jejím místě postavit nějakou dřevěnou stavbu (větší altán s přístřeškem pro auto). Půdorys nové stavby by byl menší, než měla původní stodola. Je třeba k takové stavbě povolení, ohlášení, či není potřeba nic, pokud by se tato stavba dala chápat jeko rekonstrukce původní stodoly?
    Děkuji
    Odpověď:
    Protože dojde ke změně konstrukcí zajhišťující stabilitu objektu a ke změně účelu využití objektu bude nutné ohlášení stavebnímu úřadu (stavební povolení).

  45. Jiří Vaněk 02.09.2009 v 14:32 :

    Dobrý den,koupil jsem lesní pozemek i s chtičkou s pop.číslem.Chatičku chci rozšířit,zvíšit a prodloužit,jaké povolení budu potřebovat?Děkuji za info
    Odpověď:
    Na předmětné úpravy budete potřebovat stavební povolení (jedná se o zásah – úpravu konstrukcí zajišťující stabilitu objektu), zjednodušenou projektovou dokumentaci vypracovanou autorizovanou osobou a potřebná vyjádření, které Vám sdělí místně příslušný stavební úřad.

  46. Dan 31.08.2009 v 12:30 :

    Dobrý den, provedl jsem ohlášení stavby (rekonstrukce podkroví- projektová dokumentace: voda, odpad, topení, elektřina, stavební část). Bylo mi uděleno povolení. A teď bych se rád zeptal ,jak postupovat dále. Bude stavební úřad chtít podkroví kolaudovat? Proč se ptám, mám tam udělané na poslední chvili některé úpravy rozdílné od projektu. Půjdou se na to fyzicky podívat? děkuji
    Odpověď:
    Pokud byla úprava na ohlášku, tak lze konstatovat, že nedojde k místnímu šetření ze strany stavebního úřadu. Pokud bylo vydáno stavební povolení, tak lze připustit kolaudační řízení. Správné by bylo mít dokumentaci skutečného provedení stavby – úprav a tyto mít odsouhlasené stavebním úřadem jako změna stavby před dokončením.

  47. Václav Týml 27.08.2009 v 20:06 :

    Dobrý den,chci se zeptat,zda-li mohu zvětšit zahradní domek 4×4 na chatu o rozměrech např 7×5.
    Odpověď:
    Zahradní domek lze zvětšit po ohlášení stavebnímu úřadu s zjednodušenou dokumtací.

  48. Jaroslav Jiřička 19.08.2009 v 10:39 :

    Dobrý den
    Na hranici pozemku mého a sousedova chceme společně postavit dřevěný zahradní domek o ploše 20m2 a výšce do 5m. Základ pro domek by tvořili posazené kameny,20cm kamený zásyp a 10cm vrstva betonu. Ve stavebním zákoně jsem si přečetl, že stavby do 25m2 a 5m výšky nevyžadují ani stavební ohlášení. Je tomu tak i v našem případě? Děkuji za odpověď.
    Odpověď:
    Vzhledem k vbašemu společnému záměru bych doporučoval minimálně konzultaci s místně příslušným stavebním úřdaem. Jde o polohopis nové stavby k stavbě hlavní – RD požárně nebezpečný prostor, podmínky zanesení do katastru nemovitostí a pod.

  49. Petr Uldrych 11.08.2009 v 07:20 :

    Dobrý den,
    chtěl bych se zeptat ohledně stavby terasy (5×4m) s jednoduchým zastřešením ze dřeva. Terasa i zastřešení bude “přilepené” ke stávajícímu domu, z něhož bude na terasu vstup přes francouzské okno. Budu potřebovat projektovou dokumentaci pro ohlášnení stavby nebo lze tuto stavbu považovat dle Stavebního zákona § 103 Stavby, terénní úpravy, zařízení a udržovací práce nevyžadující stavební povolení ani ohlášení.
    Předem děkuji za odpověď
    Odpověď:
    Doporučujeme režim ohlášení stavebních úprav na stavebním úřadě s doložením zjednodušené projektové dokumentace.

  50. Petra Bajerová 08.08.2009 v 12:30 :

    Dobrý den,soused opravuje starý dům a zároven si do dvora přistavuje.Nám jako sousedům o tom nedal vůbec vědět.A ted ještě k tomu si těsně u naší zdi domu staví komín ke krbu,takže jeho komín budeme mít pod naší střechou.Existují na to nějaké požární parametry?A jaká by měla být vzdálenost jeho stavby od naší.Děkuji
    Odpověď:
    Každá stavba má výpočtem stanovený požárně nebezpečný prostor, který je nutno respektovat při jakékoliv stavbě. Vy jako soused jste účastníkem stavebního řízení, máte právo na vyjádření. Pan soused by Vám měl ukázat dokumentaci a ohlášení stavby – stavebních úprav.
    Vzdálenosti mezi stavbami si neodvažuji komentovat, nevím jestli se nejedná o řadovou zástavbu. U volně stojících domů bává vzdálenost 7m, t.j. 3,5 m od hranic pozemků. Jsou rovněž možné vyjímky, ale za souhlasu účastníků řízení.

  51. Lukáš 07.08.2009 v 11:28 :

    Dobrý den, mám dotaz ohledně stavby, kterou má v záměru náš soused. Jedná se o rodinný domek postavený v těsné blízkosti našeho domu (3m od základu našeho domu). Tato stavba by zcela zakryla výhled a sluneční svit ze západu. Lze se proti tomuto záměru nějak branit?
    Odpověď:
    Bývá obvyklé, že vzálenost stavby od hranic pozemku stanovuje stavební úřad na 3,5 m. Pokud by byla vyjímka, tak by vzdálenost mezi domy měla být 7,0 m (Standardně každý dům od hranic pozemků 2 x 3,5 m = 7,0 m) Jako soused jste účaqstníkem výstavby – vyjadřování. Dále pak projektant ověří zastíněnost Vašeho objektu z hlediska hygienických normativů.

  52. Robert Longauer 30.06.2009 v 14:53 :

    Chci se zeptat.Potřebuji projektovou dokumentaci abych dostal stavební povolení ke stavbě pergoly o rozměrech 7.4×3.9m.Děkuji za odpověď.
    Odpověď:
    Budete potřebovat ohlášení jednoduché stavby s doložením zjednodušené projektové dokumentace.

  53. BobekRob 29.06.2009 v 12:30 :

    Dobrý den.Chci se zeptat.Budu stavět zahradní pergolu a zajímalo by mne zda potřebuji-pro úřad na to potřebuji projektovou dokumentaci.Velikost pergoly je 7.4×3.9m.
    Děkuji Longauer
    Odpověď
    Budete potřebovat souhlas s ohlášením stavby, zjednodušenou projektovou dokumentací a splnění případných podmínek SÚ.

  54. Jelínek 26.06.2009 v 10:27 :

    podél rodiného domku máme vjezd do garáže, který je v současné době nezastřešen. Chceme provést jednoduché zastřešení celého vjezdu až ke garáži a vjezd uzavřít vraty. Stačí na to pouze ohlášení?
    Odpověď
    Budete potřebovat ohlášení stavby, zjednodušenou projektovou dokumentaci a splnění podmínek SÚ.

  55. Pavel Marik 16.06.2009 v 22:03 :

    Dobrý den,
    chceme provést výměnu střešní krytiny, zateplení podkroví a vybudování půdní vestavby bez zásahu do nosných či obvodových zdí. Dům je samostatně stojící v osobním vlastnictví včetně přilehlých pozemků. Chtěl bych se pozeptat zda budeme potřebovat stavební povolení nebo postačí jen ohlášení?
    Děkuji
    Odpověď:
    Pokud nebude zasahováno do konstrukcí zajišťující stabilitu objektu nebude potřeba stavební povolení, postačí jen ohlášení stavby, jako součást ohlášení stavby bude rovněž půdní vestavba. Bude potřebné doložit zjednodušenou projektovou dokumentací, kde budou specifikovány stavební úpravy včetně půdní vestavby.

  56. Marie Čechová 12.06.2009 v 21:01 :

    Dobrý den
    budeme přestavovat půdu a zvedat střechu, co vše je potřeba za povolení a jestli je třeba souhlas sousedů.
    Děkuji
    Čechová
    Odpověď:
    Bude potřebné ohlášení stavby, dojde ke změně konstrukcí zajišťující stabilitu objektu, a lze předpokládat souhlas sousedů. Bude potřebný zjednodušený projekt od autorizovaného projektanta.

  57. Jan Kos 07.06.2009 v 20:00 :

    Dobrý den,
    budu k RD o zastavěné ploše cca 200m2 stavět přízemní přístavbu o ploše 80m2 je potřeba ohlášení nebo stavební povolení
    Děkuji
    Odpověď:
    Lze předpokládat ohlášení stavby v podmínkách, které Vám sdělí Váš místně příslušný stavební úřad.
    To je objemové řešení celé stavby, splnění regulativů staveb pro Váš pozemek (zónu), energetický štítek budovy a pod.

  58. Dvoran 06.06.2009 v 10:35 :

    Při stavbě pergoly na patky rozebiratelné rozměr stavby
    3,5 x 4 musím mít stavební povolení a dokumentaci ?
    Odpověď:
    Doporučuji pouze ohlášení na staebním úřadě. Není však zřejmé zda jde o samostatnou stavbu a nebo součást domu pro bydlení.

  59. Jan Novotný 06.06.2009 v 10:34 :

    Dobrý den,
    chtěl jsem se zeptat,zda musím mít nějaké stavební povolení nebo postačí jen ohláška při rekonstrukci kuchyně a koupelny včetně nových rozvodů vody,snížení stropu a nové příčky ze sádrokartonu v bytě,který je v domě a je v osobním vlastnictví rodičů.
    Odpověď:
    Pokud nebudou dotčeny konstrukce zajišťující stabilitu objektu (nosné zdi a stropy), bude vhodné ohlásit rekonstrukci a vnitřní rozvody vody na místně příslušném stavebním úřadě.

  60. Kamil Kulhánek 06.06.2009 v 10:34 :

    Dobrý den,
    koupili jsme pozemek se starším objektem, který chceme rekonstruovat. Rekonstrukce obnáší i mírné rozšíření objektu směrem k sousedově parcele. Již máme územně plánovací informaci a nyní chceme podat “ohlášku” Sousedova parcela je zcela prázdná, jde jen o zahradu, na které má jen garáž bez oken, vzdálenou zhruba 8 metrů od plánované stěny našeho objektu (ta bude navíc 2,7 m od hranice parcel). Tento soused nám jako jediný nedal souhlas ke stavbě. Zdůvodňuje to tím, že naší rekonstrukcí mu znemožníme budoucí výstavbu na jeho parcele. Jeho je totiž velmi úzká a z druhé strany má sousední dům již dva metry od svého pozemky. Fakticky tak nebude mít šanci dodržet odstupové vzdálenosti, což by ale neměl šanci dodržet i v případě, že bychom žádnou rekonstrukci nedělali.
    Může mít fakt, že nám nedal souhlas ke stavbě, vliv na to, že náš projekt neprojde ohláškou? Máme od něj vyjádření nesouhlasu písemně.
    Děkuji
    Kulhánek
    Odpověď:
    Lze konstatovat, že postup stavebního úřadu je v souladu s stavebním zákonem. Pokud nedojde k písemné dohodě sousedů, tak stavební úřad nemůže vydat souhlasné stanovisko.Doporučuji učinit kompromisní dohodu s sousedem. Obvyklá vzdálenost domu od hranice pozemku bývá 3,5 m a vzdálenost mezi domy 7,0 m.

  61. Alena 06.06.2009 v 10:33 :

    Dobrý den,
    chystáme se stavět, ale nejsem si stále jistá, čí souhlas že to budu potřebovat.
    Majitelem všech sousedních pozemků je Statutární město Brno, ale majiteli chatek na těchto pozemcích jsou soukromé osoby. POtřebuji souhlas těchto osob, nebo mi vydá souhlas Magistrát, jako vlastník pozemků? A na který odbor přesně bych se ve druhém případě měla obrátit?
    Děkuji za odpověď.
    Odpověď:
    Vždy je rozhodující vlastník pozemku, t.j. viz zápis v katastru nemovitostí. Rovněž tak je důležité, jak jsou zapsáni v KN vlastnící chatek. Dle výpisu z KN bude probíhat stavební řízení. Stavební úřad stanoví podmínky.

  62. Eva vůchová 13.05.2009 v 12:20 :

    Dobrý den, máme zrekonstruované přízemí domečku 75m, tento rok se chystáme udělat 2 místnosti – půdní vestavbu ze sádrokartonu. Je nutné na 2 místnosti stavební povolení a projekt nebo stačí ohlášení stavby, ev, jaká mně může postihnout pokuta? Trámy v podkroví zůstanou v původním stavu. Děkuji
    Odpověď:
    Lze předpokládat pouze ohlášení stavby, stavební úřad Vám sděli za jakých podmínek je možně realizovat půdní vestavbu. Pozor na tepelně technické požadavky staveb.

  63. Martincová 12.05.2009 v 13:16 :

    Dobrý den, chystáme se opravit starý domek po prarodičích (zastavěná plocha 18×9m). Počínaje novou střechou (výměna pouze střešní krytiny, tvar a konstrukce střechy beze změny, za stávající výlezy chceme dát o něco větší střešní okna), výměnou oken, obnovením vytápění (topilo se v něm ústředním topením s kotlem na tuhá paliva spolu s kotlem na plyn.Dům byl obyvatelný do smrti prarodičů, poté jsme odstranili původní rozvody vody, elektřiny, topení a odpadů.Je potřeba vše vyměnit.Budeme jej asi podřezávat a odizolovávat. Nebudeme nijak zasahovat do konstrukce stavby. Zachováme ráz domu. Je třeba ohlášky, stavebního povolení, projektu? Děkuji
    Odpověď:
    Rozhodujícím kriteriem je zda-li se zasahuje stavebně do konstrukcí zajišťující stabilitu objektu a zda-li se mění výplně otvorů (okna a vchodové dveře) Pokud ano, tak bude nutné ohlášení stavby. Doporučuji ale ověření na stavebním úřadě.

  64. Romana 10.05.2009 v 17:31 :

    Dobrý den,mám dotaz zda soused by měl mít náš souhlas s výstavbou plotu těsně na společné hranici, spíše místy již zasahuje do našeho pozemku.Navíc nám podkopává terén, vykopává staré stromy i s kořeny a tím odkopává i náš pozemek. Jk toto řešit, stavební úřad se k tomuto nechce vyjadřovat, že prý si to máme vyřešit mezi sebou, Děkuji za odpověď
    Odpověď
    Lituji, ale musím souhlasit se stanoviskem stavebního úřadu. Vzhledem k budoucnosti doporučuji řešení smírem a korektním kompromisem, stvrzený jednoduchým zápisem.

  65. Bielešová Šárka 06.05.2009 v 07:20 :

    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat zda musí být stavební ohlášení při stavbě pergoly velikosti 5×7 m a jak musí být vzdálena od plotu souseda a zda potřebuji od něho souhlas. Děkuji
    Odpověď:
    Na drobnmé stavby jak uvádíte je rozhodující souhlasné stanovisko souseda a splnění podmínek stavebního úřadu

  66. Jana Novotná 05.05.2009 v 14:39 :

    Dobrý den soused si staví na svém pozemku 2metry od společné hranice altán.Upozornil mě, že mi nezastíní okno, které sousedí.Náš dům je metr od hranice pozemku. Teď chce podepsat nějaké papíry od stavby, je to nutné něco podepisovat? Je možné se také potom bránit k případnému zastínění,Děkuji
    Odpověď
    Soused má právo o vyjádření od Vás. Problematiku zastínění nelze takto obecně posoudit neznám velikost altánu. K tomu jsou hygienické předpisy a výpočtové posouzení.

  67. Marie 05.05.2009 v 08:38 :

    Dobrý den, na vlastním pozemku mám chatu s podkrovím, polovina/zadní část/je dřevěná, k ní byla před lety přizděna přední část. Střecha zůstala zakrytá thérovým papírem. Stačí ohlášení stavby, když chci dozdít dřevěnou část, vyměnit okna a střešní krytinu? Co k němu musím doložit a mohu toto oznámení podat dodatečně? Děkuji.
    Odpověď:
    Vzhledem k tomu, že bude zasáhnuto do konstrukcí zajišťující stabilitu objektu, bude potřebné stavební povolení, doložené projektem od autorizovaného inženýra. Veškeré stavební práce musí být nejdříve povoleny a následně realizovány. Jinak hrozí správní řízení s pokutou.

  68. Jirka 04.05.2009 v 06:31 :

    Dobrý den, potřeboval bych se zeptat, rekonstruuji RD. Vyměním dřevěná špaletová okna za plastová, celý dům zevnitř obezdím Ytongem, s nosnými zdmi hýbat nebudu, pouze v “nenosných” zdech vybourám např. dveře jinde, udělám sádrokartonové podhledy, novou vodu, elektřinu, topení. Kanalizaci ani el. přípojku dělat nebudu. Nebydlíme v žádné památkové zóně. Musím mít povolení, ohlášení a nebo nic? Předem děkuji.
    Odpověď:
    Protože budete zasahovat do fasády – výměna oken, doporučuji konzultaci s místně příslušným stavebním úřade. Doporučoval bych konzultaci s odborníkem (vntřní obezdění – dům nebude vyhovovat tepelně technickým požadavkům).

  69. Hana Moravcová 03.05.2009 v 11:30 :

    Dobrý den,přístřešek nad dveře 1,30 x 3,70,na železných patkách,potřebuji stav.povolení?Děkuji Moravcová
    Odpověď:
    Protože budete zakládat na patkách, lze předpokládat ohlášní stavební úpravy na stavebním úřadě.

  70. Tomáš Chrostek 30.04.2009 v 08:51 :

    Jsem vlastníkem rekreační dřevěnice v Beskydech v chráněné oblasti. 10 let jsem tam nebyl a zjistil jsem, že již neexistuje, asi po záplavách byla stržena. Zbylo jen malinko desek. Může mi stavební úřad zakázat opravu?
    Odpověď:
    Výchozí podmínkou je legálnost stavby, t.j. je-li zapsána do katastru nemovitostí. Pokud ano, tak je-li zastavěná plocha na katastru v souladu se skutečností. Pokud ano, tak je možné zažádat o opravu konstrukci konstrukcí zajišťující stabilitu objektu a to vše v souladu s podmínkami chráněné oblasti. K žádosti budete potřebovat projekt vypracovaný autorizovanou osobou, vyjádření orgánů státní správy a to vše v podmínkách, které Vám sdělí místně příslušný stavební úřad.

  71. Pavel 29.04.2009 v 17:49 :

    Dobrý den
    chceme stavět dům o půdorysu 73 metrů čtverečních v území pro individuální výstavbu. Musíme však vybudovat přípojku vody dva metry po obecním pozemku, povolení máme. Elektřinu máme od souseda. Je v takovém případě nutné územní řízení?? děkuji
    Odpověď:
    Ano bude nutné územní řízení ( stará terminologie). Při územním řízení se definuje typ stavby, její polohopis na pozemku, dostupnost a napojitelnost na rozhodující media a vyjádření orgánů státní správy a správců sítí.

  72. Míkova 29.04.2009 v 12:18 :

    Dobrý den,cheme si na vlastním pozemku postavit zastřešenou pergolu pro venkovní posezení 3×3m.Vzdálenost od hranic souseda bude min. 3,5m.Podle Vaší odpovědi nepotřebuji jejich souhlas.Prosím o instrukce, jak tuto drobnou stavbu bez pevných základů legalizovat.Je nutné tuto stavbu ohlasit předem,nebo až po dostavbě,a pod.Děkuji. Míkova.
    Odpověď:
    Doporučuji vždy vše řešit předem projednáním. Eliminují se tím komplikace, případné správní řízení.

  73. O. Edita 28.04.2009 v 05:36 :

    Dobrý den, ráda bych se zeptala zda musí být stavební povolení při výstavbě vjezdu na soukromý pozemek který je vedený jako louka. Vjezd bude tvořit pouze odvodňovací roura zasypaná zeminou. Děkuji Edita
    Odpověď:
    Rozhodnutí je odvislé z jaké silnice (kategorie) se bude sjíždět a vyjíždět na pozemek3.Podmínky sdělí stavební úřad. Bude asi potřebné vyjádření Policie, a správce komunikace (odvodňovací roura).

  74. Martin Král 25.04.2009 v 20:23 :

    Dobrý den, jak mám postupovat v případě, že mi soused nepodepsal předložený dokument o ohlášení stavby s tím, že o věc nemá zájem. Další důvody již mi při osobní návštěvě nesdělil. Děkuji za radu.
    Odpověď:
    V daném případě doporučuji (slušnou formou) požádat doporučeným dopisem s stručnou žádostí o vyjádření ( doplnit polohou stavby na stavevišti a pohledy na stavbu). Dále pak postupovat v součinnosti se stavebním úřadem.

  75. Bozek P. 22.04.2009 v 19:54 :

    Dobrý den,chtěl bych se zeptat na to ,zda potřebuji stvební povolení nebo ohlášení pro stavbu dřevěného altánu o rozměrech 3*3,5m, na zahradě u chaty na vl.pozemku.díky Bozek
    Odpověď:
    Lze předpokládat pouze ohlášení stavby. Stavební úřad Vám sdělí podmínky.

  76. Hynek 20.04.2009 v 22:06 :

    Dobrý den,
    hodláme podizolovat starší rodinný domek vystavěný ze smíšeného zdiva (v současnosti stále suchý) Podizolování hodláme provést metodou zatloukáním nerezových plechů (subdodavatelsky) firma která nám to bude dělat garantuje 100% zachování statiky. Na úřadě jsem se dozvěděl že na podizolování je potřeba projekt, dle firmy ale není projekt zapotřebí nebo’t nebude narušena statika objektu. Poradíte prosím zda stačí ohlášení stavby bez vypracování projektové dokumentace???
    Dekuji.
    Odpověď:
    Vzhledem ke skutečnosti, že se zasahuje do konstrukcí zajišťující stabilitu objektu, tak požadavek na ohlášení je oprávněný, včetně zjednodušeného projektu zhotoveného autorizovaným projektantem.

  77. Pavlína 19.04.2009 v 10:45 :

    zdravím,chtěla bych se zeptat, budeme měnit štřešní krytinu na to stačí ohlášení, ale chtěli jsme při té příležitosti vyříznout a vsadit do střechy asi 6 střešních oken a snad časem z půdy udělat podkrovní byt. Na to, jsem se dočetla stačí ohlášení o změně užívání, ale co ty okna? je to už změna vzhledu? potřebuju už povolení nebo by přošlo ohlášení? Jde mi hlavně o to, že u povolení můsím předložit nějaký projekt a to nejspíš asi od profesionála a nebude to určitě levné.Muse by to být projekt celého podk.bytu? nebo jen rozmístění oken? a nestačilo by kdybych si to nějak amatérsky rozkreslina sama? velmi děkuji za odpověd
    Odpověď:
    K Vašemu záměru bude potřebné ohlášení stavby doložené projektovou dokumentací vypracovanou autorizovaným inženýrem. Místěn příslušný stavební úřad Vám rovněž sdělí jaké vyjádření budete potřebovat. Cena prací se může pohybovat cca 5-8 % z ceny rekonstrukce a dostavby

  78. Petr Lukáš 13.04.2009 v 17:26 :

    Dobrý den,
    chci koupit zahradu,na které je možno postavit zahradní chatku.Potřebuji nachatku o rozměrech 4/6m stavební povolení?
    Děkuji Lukáš
    Odppvěď:
    Na předmětnou stavbu bude potřebné Ohlášení stavby s vyjádřením dle podmínek stavebního úřadu, sousedů a pod. Bude potřebné vyhotovit zjednodušenou projektovou dokumentaci.

  79. Lenka Pechová 09.04.2009 v 09:41 :

    Dobrý den,
    sousední dům leží na hranici našeho pozemku (stará zástavba). Nyní začal nový majitel domek upravovat – půdní vestavba – změnil se původní vzhled, mění okna a střechu. Zajímá mě, zda se můžeme vyjádřit k velikosti oken, která jsou směřována na náš pozemek (nyní jsou zde menší půdní okna. Dalším problémem je, že vše, co ze výměně střechy spadne, padá na náš pozemek. S tím si soused problémy nedělá. Mám možnost se bránit? Nevím, zda má stavební povolení ani ohlášení stavby? Na stavením úřadu mi nepomohli, nemají zájem se ve věci angažovat, odkázali mne na občansko-právní cestu.
    Děkuji za informaci.

  80. Hana Nováková 06.04.2009 v 19:13 :

    Dobrý den, prosím o informaci, jaká povolení a dokumentace je potřeba, když chci na RD vybourat nové okno do zahrady? Děkuji. Nováková
    Odpověď:
    Lze předpokládat ohlášení stavby, doložené výkresem průčelí, v kterém bude okno vybouráno.

  81. Nikola Mičková 06.04.2009 v 16:57 :

    Dobrý den,
    máme na zahradě starou dřevěnou kůlnu o velikosti 2×5m, která se již rozpadá a chtěli bychom ji zbourat a postavit znovu – beze změn zcela stejně. Je nalepená na plot, kde jsou zahradky protější bytovky. A chtěla bych se zeptat, zda-li se na to vztahuje oznamovací povinnost a zda-li musíme oběhnout sousedy a vyžádat si jejich souhlas?
    Děkuji
    Odpověď:
    Pokud je stavba zanesena do katastru nemovitostí, lze požádat stavební úřad o provedení opravy (rekonstrukci) stavby v poloze a rozměrech původní stavby. Konstrukce základů a pod pravděpodobně zůstanou původní. Lze předpokládat potřebu vykresové dokumentace vyhotovené autorizovanou osobou pro povolení stavebním úřadem.

  82. Jiří Preisler 06.04.2009 v 08:58 :

    Dobrý den,
    rád bych si na svém pozemku postavil venkovní box pro koně o velikosti 7×4m vysoký 3m, je k tomu potřěba stavební povolení nebo stačí ohlášení?
    děkuji Preisler
    Odpověď:
    Protože se jedná o účelový objekt, lze předpokládat, že stavebí úřad bude vyžadovat stavební povolení s příslušnými vyjádřeními orgány státní správy.

  83. Jan Kovačovič 05.04.2009 v 08:14 :

    Dobrý den,
    soused mi zaslal oznámení, že bude na zahradní chatce provádět stavební úpravy, ovšem vůbec neuvedl jaké, přiložil pohled na chatku z jiné strany, než kterou sousedí se mnou. Z výkresu je zřejmé jen to, že se chata zvýší – ze současných 3 m na 5,965 m,
    přibude podkroví, pravděpodobně obyvatelné.
    Musí specifikovat jaké stavební úpravy
    hodlá provádět ? Když se chata zvýší, jedná se o nástavbu?
    Děkuji Vám za brzkou odpověď.
    Odpověď:
    Z hlediska objemového řešení se jedná o nástavbu. Vy se budete vyjadřovat k novému objemovému řešení a k průčelí směrem k Vašemu pozemku. Bývá obvyklé, že informace je doplněna o informaci co je předmětem úpravy – Vaše vyjádření je součástí stavebního řízení – ohlášení stavby.

  84. Jan Payma 04.04.2009 v 19:36 :

    Dobrý den,
    prosil bych o radu, náš soused se kterým nám sousedí pozemek a je oddělen našim dřevěným plotem který má podezdívku v zemi asi 80-90cm a nad zemí cca 20cm, poté je nastaven dřevěnými latěmi o velikosti 2m, si v blízkosti tohoto plotu začal ve vzdálenosti 1m budovat pergolu s grilem se zděnými základy, jak jsem se již na tomto webu dočetl vzdálenost by měla být zřejmě 3,5m popřípadě domluva o menší vzdálenosti. Opravte mě jestli se tedy s tímto předchozím tvrzením mýlím “1 dotaz”. “2dotaz” je, který paragraf ve stavebním zákoníku o tomto pojednává, nebo´t jsem nikde nenašel určenou vzdálenost 3,5m. Děkuji
    Odpověď:
    Problematiku drobných staveb stavební zákon neřeší ve vztahu k Vaši problematice. Nejlepe je učinit písemný souhlas sousedů s záměrem a toto nechat schválit místně příslušným stavebním úřadem. Vzdálenost 3,5m je obvyklá pro budovy k bydlení a vzdálenost mezi domy k bydlení by neměla být menší než 7,0m   

  85. Richard Maranek 04.04.2009 v 10:51 :

    Dobry den kupujeme stavebni pozemek a cteli bychom se zeptat jestli je mozno na nem postavit stavbu z bunek se strechou podle vlastniho projektu jedna se o jednopodlazni stavbu(90m ctverecnich)
    Odpověď:
    Před vlastní koupi pozemku doporučujeme ověření na stavebním úřadě a nebo na obecním úřadě v místě stavby, jak je pozemek zařazen v územním plánu (účel budoucího využití zóny). Dále pak jaké jsou regulativy výstavby pro danou zónu v které se pozemek nachází.Projekt musí být vypracován autorizovaným inženýrem ve smyslu příslušných noirem a vyhlášek Objekt pro bydlení musím mít např. Energetický štítek budovy a pod.).

  86. Ladislav Kalous 31.03.2009 v 12:51 :

    Dobrý den,
    prosil bych o radu pronojali jsme si
    pozemek který je určen jako sportoviště a rekreační plocha.Chceme na něm postavit zahradní domek nebo dřeněnou chatku stačí ohlášení?
    Odpověd:
    Na uvažovanou stavbu je potřeba souhlasu majitele pozemku, dále by mělo být sjednáno s majitelem bude-li stavba na dobu neurčitou a nebo určitou, případná věcná břemena a pod. Následně pak bude potřebný souhlas obce a stavebního úřadu s Vašim záměrem. Pak stavební úřad rozhodne o podmínkách a režimu povolování stavby.

  87. Eva Hejlková 27.03.2009 v 15:15 :

    Dobrý den,
    zakoupili jsme dům v řadové zástavbě. Tento dům má plochu cca 102 m2 a protože je ve špatném technickém stavu rozhodli jsme se pro kompletní rekonstrukci, představující výměnu oken,síťové rozvody,posuny některých příček..to vše na stejném půdorysu s tím, že domek je nyní přízemní a máme v plánu vystavět podkroví,které změní vzhled střechy. Je nutné pro takto rozsáhlou rekonstrukci vyřídit stavební povolení či stačí pouze ohláška?Předem děkuji za odpověd. Eva Hejlková
    Odpověď
    K Vvašemu záměru bude pořebné ohlášení stavby (dříve stvební povolení) Bude potřebná projektová dokumentace vyhotovená autorizovaným inženýrem, energetický štítek budovy a pořebná vyjádření. Rozsah Vám sdělí mistně příslušný stavební úřad

  88. Táňa Kourová 24.03.2009 v 10:15 :

    Dobrý den,
    pro náš dětský oddíl nám byl nabídnut za velmi výhodnou cenu pozemek. Je to orná půda, ani v budoucnu se neuvažuje v těchto místech se změnou územního plánu. Můžete nám prosím poradit, zdali na tomto pozemku lze umístit 2 stavební buňky jako klubovnu a sklad věcí? Děkuji Kourová

    Odpověď
    Problematiku bych doporučoval řešit s místně příslušným stavebním úřadem a požádat je o vyjádření k dočasné stavbě která nebude na pevných základech. (mobilní zařízení)

  89. Zuzana Targoszová 23.03.2009 v 11:16 :

    Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat, co musí obsahovat projektová dokumentace pro ohlášení stavby (rekonstrukce bytového jádra). Dále by mě zajímalo, jestli je nutné mít souhlas ostatních vlastníků (sousedů) bytů v panelovém domě při mojí rekonstrukci bytového jádra. Pozn. jedná se pouze o přestavbu bytového jádra bez změny dispozice a bez zásahu do nosných k-cí stavby. Děkuji za odpověď.
    Odpověď:
    V případě že nedojde k zásahům do kostrukcí zajišťující stabilitu objektu, nebude potřebné stavební řízení, ohlášení stavby. Lze však předpokládat podmínku a to je souhlas družstva (pokud to je družstevní byt). Vyjádření sousedů nebude potřebné.

  90. Budka Jan 23.03.2009 v 11:03 :

    Dobrý den, chci u domku zastřešit terasu pergolou. Bude těsně u zdi domu. Cca 15m2 bez základu, jen bet.patky. Stačí jen ohlášení stavby ? Děkuji Budka
    Odpověď:
    Ano, lze předpokládat pouze ohlášení stavby včetně zjednodušené dokumentace

  91. Alena 20.03.2009 v 20:16 :

    Dobrý den, koupila jsem do vlastnictví pozemek, na kterém stojí skolaudovaná chata o rozloze 24 m2, na ni navazuje celopodsklepená terasa cca 30m2 postavená zřejmě kdysi bez jakéhokoli oznámení(není nikde zanešena). Okolo nás jsou zahrady na obecních pozemcích se zastavěnými plochami až 68m2 (zkolaudované chaty). Chtěla bych se zeptat, rádi bychom zde ke stávající chatě realizovali přístavbu na základech “černé” terasy formou dřevostavby. Podle územního plánu se nacházíme v oblasti určené pro individuální rekreaci. Myslíte, že je reálné zde uvažovat objekt k celoroční rekreaci cca 60m2? Všechny okolní chaty jsou pouze o jednom nadzemním podlaží. Může být takovéto omezení v nějaké lokalitě podmíkou pro stavbu chaty, např. proto, že se jedná o prudší svah?
    Budu pořebovat souhlas sousedů, když se nejedná o vlastníky sousedních pozemků, ale pouze nájemce, vlastnící chatky na těchto pozemcích, vzdálené od naší chaty cca 15m? Mnohokrát děkuji za odpověď.
    Odpověď:
    Podmínkou stavební činnosti v zoně jsou vydané regulativy stavbním úřadem a nebo obcí. V každém případě bude potřebné ohlášení stavby (nebo stavební povolení – rozhodne stavební úřad). Vyjádření sousedů bude potřebné (majitelů, nikoliv nájemců). V případě, že se jedná o stavbu (terasu) neevidivabou na katastrálním úřadě, bude nejprve nutné legalizovat tuto stavbu pro případné další stavební řízení. Zastavěnou plochu o 60 m2 (velikost) bude potřebné nejprve projednat se stavebním úřadem, včetně využití obytného podkroví. Konstrukčně není problém celoroční využití stavby (chaty).
    V případě potřeby jsme Vám plně k dispozici.

  92. Lenka 19.03.2009 v 16:23 :

    Dobrý den, budeme kupovat byt i s půdou. Budeme chtít půdní vestavbu, kterou by jsme si udělali sami. Je potřeba stavební povolení, nebo ohláška? Schodiště bude v bytě a budou nové střešní okna. Co je potřeba pro ohlášení stavby a co pro stavební povolení. Děkuji za informaci. S pozdravem Lenka
    Odpověď:
    Vzhledem k tomu, že dojde k zásahu do stávajících onstrukcí zajišťující stabilitu objektu a vzniknou nové konstrukce zajišťující stabilitu objektu, lze předpokládat nutnost ohlážení stavby včetě autorizovaného projektu. Podmínky sdělí místně příslušný stavební úřad.

  93. adysa 17.03.2009 v 18:49 :

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, co je potřeba pro výstavbu nové střechy? Nyní je plochá, chceme ji předělat na sklonitou, žádné patro nepřibyde. Dále bychom chtěli vyměnit okna, některá zachovají tvar, některá se změní! Za domem bychom chtěli terasu.Bude stačit ohlášení stavby? A na které úkony je nutný projekt?
    Odpověď:
    Protože dojde k zásahu do konstrukcí zajišťující stabilitu objektu a ke změně objemového řešení lze předpokládat ohlášení změny stavby na místně příslušném stavebním úřadě. Dokumentace (výkresová a textová část musí být vypracována autorizovanou osobou inženýr a nebo architekt)

  94. Luboš Vacek 10.03.2009 v 15:14 :

    Dobrý den,
    chci Vás požádat o radu. Na starším RD plánujeme rekonstrukci vody výměnou stávajích železných trubek za plastové. Je v tomto případě potřeba ohláška a podléhá voda také nějaké revizi? Děkuji, přeji hezký den. Vacek
    Odpověď:
    Na vniřní rozvody zdravotechnických rozvodů nebude potřebné ohlášení stavby.Bachel

  95. Jan Borovanský 09.03.2009 v 17:46 :

    Dobrý večer,
    vlastníme RD a chceme provést výměnu stávajících starších hliníkových elektrorozvodů za nové. Je k tomuto účelu potřebné ohlášení stavby?
    Děkuji, J.B.
    Odpověď :
    Nepředpokládá se ohlášení stavby v případě, že nedojde k navýšení odběru el. proudu a nezasáhne se do soustavy distributora el. proudu (odběrné místo). Budou potřebné revizní zprávy.
    Bachel

  96. Tomas Hypius 08.03.2009 v 11:48 :

    Dobrý den,
    Máme RD s pozemkem, který je z jedné strany ohraničen zadní stěnou řady garáží, které nevlastníme. K této stěně bychom si chtěli přistavit domek na nářadí (2×4m). Potřebujeme souhlas majitele garáží k povolení stavby?
    Děkuji.
    T. Hypius
    Odpověď:
    Lze předpokládat potřebný souhlas majitele garáží při ohlášení Vači drobné stavby. Toto Vám asi potvrdí i místně příslušný stavební úřad.
    A.Bachel

  97. Tomáš Dvořák 02.03.2009 v 13:27 :

    Dobrý den
    mám stávající dům v řadové zástavbě. Tento dům má plochu 120 m2 a protože je ve špatném technickém stavu chci jej zbourat a na stejném půdorysu vystavět dům nový, částečně podsklepený. Mám připravenu PD a k tomuto domu jsou přivedeny všechny sítě, na které bych se znovu napojil. Chci se ale zeptat zda bych se nemohl vyhnout vyjadřování všech orgánů s přípojkami souvisejících?
    Děkuji.
    Odpověď :
    Nelze předpokládat realizaci nové stavby bez vyjádření správců příslušných sítí.

  98. Čenek Benda 22.12.2008 v 13:46 :

    Dobry den, pred 15ti ledy jsem koupil zahradu se zahradni chatkou 4×5 metru, prodavajici nedoložil ke kupni smlouvě ani stavební povolení, ani ohlášení stavby s odůvodněním, že jej nobdržel ani od předchozího majitele. Jak mohu stavbu legalizovat, případně zapsat do katastru nemovitostí. Jaká mi může hrozit pokuta za neohlášenou zahradní stavbu Děkuji
    Odpověď:
    Doporučuji tuto skutečnost prokonzultovat se stavebním úřadem a požádat o zápis do katastru nemovitostí, s přiložením všech dostupných dokladů.
    A.Bachel

  99. Romana Larischová 07.12.2008 v 19:22 :

    Dobrý den prosím o radu ohledně kůlny chceme 4×5m na patkách. Někde se dočtu, že není potřeba ohláška ani stavební povolení a jinde zase ano. Jak to tedy je? Děkuji za radu
    Odpověď:
    Lze předpokládat ohlášení stavby s jednoduchou projektovou dokumentací.
    A.Bachel

  100. Václava Kühnová 20.10.2008 v 12:07 :

    Dobrý den,chtě jsem se zeptat co budu potřebovat za povolení na připravovanou rekonstrukci.Jedná se o okál budou se měnit okna za plastová,zachová se tvar jen né barva a přidá se záchodové a zvětší se a přidají dvě okna střešní,je tam obytné podkroví.Dále zateplení a nová fasáda a sádrokartony uvnitř domu.potom se bude dělat krb,který momentálně není součástí.Děkuji za radu.
    Odpověď:
    Bude potřebné ohlášení stavby, s příslušnou projektovou dokumentací od autorizované osoby.
    A.Bachel

  101. Milan Měšťan 25.09.2008 v 14:47 :

    Dobrý den, prosím o radu. Vlastním stavení které má zaklad 8.9m x20m 178m2.
    Tato buova je rozdělena na obytnou část 1/3, střední část 1/3 ( pouze průjezd na spodní zahradu a 1/3 kde je podsklepená část s patrem využívajícím se na sklad zahradních potřeb. Ve střední části chceme vybudovat garáž a v 1 patře obytnou místnost. Stavba se bude provádět na stávající základy. zástavba bude provedena pouze na rozměru stavení 5 x 8,9m 44,5m2.Je na tuto stavbu potřeba pouze ohlašení nebo stavební povolení ráz budovy bude zachován ( v průjezdu jsou nyní dřevěné vrata od země až po střechu – tyto budou nahrazeny zdivem. Děkuji za odbornou radu
    Odpověď:
    Pokud si stavba ponechá charakter pro bydlení, tak bude postačující ohlášení stavby s příslušnou projektovou dokumentací od autorizovaného projektanta.
    A.Bachel

  102. Miloslava Hozmanová 23.09.2008 v 13:40 :

    Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat jaký je rozdíl mezi stavebníkem fyzickou osobou a stavebníkem, který je právnickou osobou s.r.o. zapsanou v obchodním rejstřiku.
    Na sousedním pozemku, který je zahradou chce s.r.o. postavit dům k bydlení, vzhledem k tomu, že tento dům je vyšší než můj domek dojde k tomu, že z oken rodinného domku se budu dívat do zdi nového domu.Dále se mi nelíbí, že tato s.r.o. má jako nápň podnikání ubytovací služby, takže se dá předpokládat, že tento dům je staven k podnikání. Chtěla bych se zeptat jaké jsou mé možnosti při stavebním řízení.Za odpověď děkuji.
    Odpověď:
    Rozhodující je, jak je definovaná v územním plánu tato zóna. Doporučuji obrátit se na stavební úřad a nechat si ověřit zastavovací podmínky pro tuto zónu. Právnická osoba a nebo fyzická osoba není rozhodující pro stavební řízení.
    A.Bachel

  103. Andrea 18.09.2008 v 09:51 :

    Dobrý den, na náš stávající dům budeme přistavovat patro, které tam sice je ale budou se měnit rozměry a budou nové krovy atd…. dům je do 150m2 chtěla bych se zeptat zda na toto budu muset mít stavební povolení nebo zda bude stačit ohláška Děkuji A.
    Odpověď:
    Lze předpokládat ohlášení stavby s příslušnou projektovou dokumentací vypracovanou osobou s autorizací.
    A.Bachel

  104. tonda 11.09.2008 v 12:01 :

    dobry den mam dotaz,potrebujeme povoleni kdyz menime stresni krytinu?a kolik stoji takove vyrizeni povoleni?
    Odpověď:
    Ke změně střešní krytiny bude postačující ohlášení stavebních úprav doložené dokumentací od autorizované osoby – projektant. Ceny jsou smluvní – dohodou.
    A.Bachel

  105. Zdeněk Kulíšek 08.09.2008 v 13:22 :

    Dobrý den.Kupuji pozemek,který je veden jako louka.Informoval jsem se na obecním úřadě,že mi tam povolí stavět.Co vše je potřeba pro vyřízení změny územního plánu a následně stavebního povolení?A jak dlouho to asi vše trvá?Voda+plyn+elektřina je na hranici pozemku,na kraji obecní cesty.Děkuji za odpověď.
    Odpověď:
    Změna územního plánu je odvislá od termínu, kdy je místním zastupitelstvem tato změna schválená. Od toho okamžiku je závazná pro místně příslušný stavební úřad, pro veškeré fáze stavebního řízení.
    A.Bachel

  106. Tomášek Petr 01.09.2008 v 21:43 :

    Dobrý den,
    soused si podal žádost o územní řízení na výstavbu zahradního altánu o rozměrech 4×4,5m vysoký 3,75m zděný. Umístění stavby je 1m od okraje mého pozemku a střecha přesahuje ještě o 40cm. Okna směrem k mému pozemku nejsou. Jaká je minimální vzdálenost takovéto stavby od okraje mého pozemku? Mohu požadovat větší vzdálenost od okraje mého pozemku? Děkuji za odpověď.
    Odpověď:
    Mám právo se domnívat, že můžete požadovat vzdálenost 3,5 m od hranice pozemku. Menší vzdálenost podléhá vyjímce a souhlasu dotčených stran.
    A.Bachel

  107. Beata 30.08.2008 v 17:26 :

    Dobrý den, v nejbližší době budeme kupovat pozemek, který je v současné době veden jako orná půda. Jedná se o pozemek, který je na okraji malé obce, nyní jej vlastníci pronajímají soukr. zemědělci. Pozemek zatím není veden v územním plánu jako místo pro možnou výstavbu, v následujících letech by měl být dán do návrhu. Chtěla bych se zeptat, zda mohu na tomto pozemku postavit dřevostavbu-chatu, ač zatím není pozemek zahrnut do územního plánu pro výstavbu? Dále by mě zajímalo, jaké náležitosti musím vyřídit. Děkuji za sdělení. Beata
    Odpověď:
    Podmínkou jakékoliv stavby je skutečnost, aby tato stavba byla vždy v souladu se schváleným územním plánem, a zastavovacími podmínkami pro příslušnou zónu.
    A.Bachel

  108. Jiří 02.07.2008 v 21:38 :

    Dobrý večer, rád bych Vás touto cestou požádal o radu. Jedná se o stavbu dřevěného plotu, který bych rád postavil okolo vlastního pozemku v zahrádkářské kolonii. Stačí provést ohlášení u stavebního úřadu? Předem děkuji J.

    Odpověď:
    Bude postačující ohlášení s technickým popisem, popř.s jednoduchou výkresovou dokumentací.
    A.Bachel

  109. Martina 02.07.2008 v 19:42 :

    Dobrý večer,chtěla bych se zeptat,mám 2+kk a chtěla bych mezi dvěma místnostma v příčce probourat hranatý otvor(průchod).Potřebuji k tomu posudek statika nebo nějaké povolení?Děkuji za odpověd.
    Odpověď:
    Bude-li zasahováno do konstrukcí zajišťující stabilitu objektu, tak bude potřebné posouzení statikem, v opačném případě postačí ohlášení stavebních úprav.
    A.Bachel

  110. Petr 01.07.2008 v 12:59 :

    Dobrý den,
    Chceme si na chatě postavit pergolu
    5 x 3 m pro venkovní posezení.
    Je nutné mít k tomu stavební povolení ?
    Děkuji

    Odpověď:
    Bude postačující ohlášení stavebních úprav.
    A.Bachel

  111. Pavla Mrkvová 01.07.2008 v 08:52 :

    Dobrý den,
    Jakým způsobem uvědomit sousední pozemky o stavbě rodinného domku na ohlášku.
    Odpověď:
    Doporučují osobní projednání se sousedy, s podpisem situačního plánu a výkresů Pohledy. Není vhodné ukazovat dispozici, může se projevit lidská závist a tím znepříjemnit projednání souhlasu.
    A.Bachel

  112. Radka 24.06.2008 v 08:47 :

    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, mám rodinný přízemní dům o zastavěné ploše 165 m2 a chtěla bych na půdě postavit podkrovní byt o rozloze 104 m2, musím mít stavební povolení nebo jen ohlášku. Děkuji
    Odpověď:
    Protože bude zasahováno do konstrukcí zajišťující stabilitu objektu bude potřebná projektová dokumentace od autorizovaného projektanta, lze předpokládat režim ohlášení stavby.
    A.Bachel

  113. Václav 23.06.2008 v 21:16 :

    Dobrý večer chtěl bych na zahrádce postavit chatku o rozloze 20m čtverečních ale nevím zda potřebuji stavební povolení a dokumentaci k této chatce a dále jestli je rozdíl mezi zdenou chatkou nebo dřevnou co se týče dokumentace a stavebního povolení Děkuji
    Odpověď:
    V každém případě bude potřebná dokumentace vypracovaná autorizovanou osobou, předpokládám režim ohlášení stavby k rekreaci v podmínkách dle územního plánu.
    A.Bachel

  114. Vendula 20.06.2008 v 06:51 :

    Dobrý den, chtěla bych Vás požádat o radu týkající se kolaudace. V roce 2002 jsme získali stavební povolení na přístavbu podkroví. Nyní potřebujeme stavbu zkolaudovat. Můj dotaz zní, je možné provést kolaudaci jen ohlášením. (splňujeme podmínku do 150m2).
    Děkuji za odpověď
    Odpověď:
    Rok vydání stavebního povolení určuje i způsob uvedení stavby do užívání, budete muset kolaudovat v souladu s stavebním povolením.
    A.Bachel

  115. Václav 19.06.2008 v 19:35 :

    Dobrý den, je zapotřebí stavební povolení k provedení změny vytápění bytu? Původní vytápění elektr. přímotopné panely za ústřední topení s přímotopným el.kotlem.
    Předem děkuji za odpověď.
    Odpověď:
    Lze předpokládat pouze ohlášení stavby, s příslušnou projektovou dokumentací.
    A.Bachel

  116. pavel 19.06.2008 v 14:40 :

    dobrý den, potřebuji územní rozhodnutí,nebo jinné povolení na stavbu pergoly a krbu. Krb i pegola jsou menší než 25m čtverečných.

    děkuji za ochotu
    Odpověď:
    Lze předpokládat pouze ohlášení stavby jako stavba vedlejší k stavbě hlavní (předpokládám RD)
    A.Bachel

  117. Josef Novák 16.06.2008 v 16:51 :

    Dobrý den chci postavit na svém pozemku nářaďový domek 2,5*2,5 metru.Domek bude položen na dlaždicích. Co potřebuji za povolení.A je možné ho postavit k plotu blíže jak 3,5 metrů.Děkuji
    Odpověď:
    Jedná se o drobnou stavbu, lze předpokládat pouze ohlášení stavby. Vzdálenost od hranice pozemku bývá obvykle limitována 3,5 m. Bližší vzdálenost za předpokladu souhlasu souseda – vyjímka.
    A.Bachel

  118. Stanislav Vachta 13.06.2008 v 07:10 :

    Vlastním pozemek vedený jako zahrada.Mohu na něm za účelem rekreace postavit chatu a jak velkou?
    Odpověď:
    Rozhodujícím kriteriem pro stavby na pozemcích je skutečnost, jak je příslušná zóna charakterizovaná v územním plánu. Zjistíte na stavebním úřadě, včetně případných zastavovacích podmínek.
    A.Bachel

  119. František Severin 12.06.2008 v 17:16 :

    Na vlastním pozemku, který je ve svahu chci vybudovat sklípek 4×3 m. Sklípek bude
    zapuštěn do svahu.Jeho klenba bude zasypána zeminou a vzniklá plocha zatravněna. Podlaha sklípku bude v hloubce
    cca 2,5 m. Vzhled okolníé krajiny to nezmění.Stavba bude vidět pouze ze vstupní strany.Stačí ohlášení drobné stavby?Děkuji!
    Odpověď:
    V každém případě se jedná o stavbu, stavební úřad bude vyžadovat minimálně ohlášení stavby.
    A.Bachel

  120. Eliška Sedláková 11.06.2008 v 21:30 :

    Na svém pozemku máme zájem postavit přístřešek na sezení přilepený k chatě a sice podlaha z betonové desky nebo dlaždic, dále čtyři hranoly jako stojny a zastřešení vlnitý polykarbonát o velikosti 4×4 metry. potřebuji stavební povolení nebo stačí jen ohlášení. Děkuji
    Odpověď:
    Vaše předpokládaná stavba bude vyžadovat pouze ohlášení jak jednoduchá stavba.
    A.Bachel

  121. Markéta J. 10.06.2008 v 18:15 :

    Na našem pozemku máme postavený malý domeček, ke kterému je napojena dřevěná stará stodolu bez základů. Místo stodoly bysme chtěli přistavět ke stávajícímu domečku zděnou přístavbu cca 70m2. Potřebuju stavební povolení nebo stačí jen ohláška.
    Odpověď:
    Podmínkou pro ohlášení stavby lze předpokládat, že k stávajícímu objektu pro bydlení bude provedena přístavba ke stejnému využití objektu, to je k bydlení. V takovém případě bude postačující ohlášení stavby s příslušnou dokumentací od autorizovaného projektanta
    A.Bachel

  122. Zdenek 09.06.2008 v 13:05 :

    Dobry den, chystame se provest rekonstrukci domu. Cast domu podskepit a rozsirit a presunout schodiste. Celkova zastavba bude mit i s rozsireni 135 m2. Obnovit elektrorozvody a rozvest jinak plynove topeni. Potrebuji stavebni povoleni nebo staci pouze ohlaska?? Predem dekuji za kladne vyrizeni.
    Odpověď:
    Za předpokladu, že jde o rekonstrukci domu pro bydlení, nejedná se tedy o změnu využití objektu, tak lze předpokládat pouze ohlášení stavby, s příslušnou výkresovou a textovou dokumentací vyhotovenou autorizovaným inženýrem. Stavební úřad Vám přesně sdělí potřebná vyjádření k ohlášení úprav. (dojde k zásahu do konstrukcí zajišťující stabilitu objektu).
    A.Bachel

  123. Jiří Dvořák 08.06.2008 v 07:37 :

    Dotaz

    Dobrý den, chci koupit pozemek je to lukrativní místo o rozloze cca700m2 neni zde povolena stavba s pevnýmy základy můj dotaz tedy zní jestli zde mohu postavyt dřevostavbu bez zapuštěných základů???? a jestli je zde něaká maximální výměra stavby???
    Odpověď:
    Doporučuji konzultaci na příslušném stavebním úřadě, kde bude nutné sdělit účel využití objektu, polohopis na pozemku, ve vztahu k schválenému územnímu plánu této zóny. Připomínám, že každá stavba má základy, pokud není stavbou mobilní, dočasnou.

  124. Pavel 06.06.2008 v 11:06 :

    Dotaz:
    Dobrý den, mám z roku 1975 postaveny dvě stavby. Kůlnu (není spojena se zemí pevnými základy) a dřevěnou buňku na pilířích. Obě stavby mám blízko hranice pozemku souseda. Zasahuji tak požárně nebezpečným prostorem na území souseda, ale na pozemku souseda je pouze zahrada. Jakýkoliv objekt je vzdálen více než 5m. Mohu dostat s hlediska požárního vyjímku na umístění staveb ?
    Odpověď:
    Jedno z rozhodujících kriterii je skutečnost, je-li stavba zapsaná do katastru nemovitostí. Dále pak je rozhodující požárně nebezpečný prostor od vlastní stavby. Ten nesmí zasahovat na další i třeba objekty souseda, rovněž tak v případě že zasahuje jen na pozemek souseda bude potřebná vyjímka a souhlasné stanoviska majitele dotčeného pozemku.
    A.Bachel

  125. zaneta 24.05.2008 v 15:14 :

    Dotaz:
    Na zahradě byh chtěla postavit pergolu o rozměrech 3×4m. Co vše potřebuji, bude mít betonový základ
    Odpověď:
    Bude vhodné oznámit stavebnímu úřadu drobnou stavbu se stručným popisem a zakreslení jednoduchou formou do polohy na pozemku.

  126. Igor Novotný 23.05.2008 v 21:44 :

    Dotaz:
    Dobrý den, na pozemku 15m x 30m máme starou chatu 5 x 5m. Chci ji zbourat a na stejném místě postavit chatu 5,8 x 7,4m s verandou 2,9 x 7,4m a přilehlou kůlničku na nářadí 3,4 x 2,6m. Stavba si vyžádá přeložku elektrického přívodního kabelu a výstavbu žumpy do 5m kubických. Stačí na takovou stavbu ohlášení stavby nebo potřebuji stavební povolení?
    Jak blízko k hranicím pozemku mohu stavbu umístnit? Současná chata stojí uprostřed pozemku.
    Děkuji
    IN
    Odpověď:
    Obvykle bývá u staveb odstup od hranic pozemků 3,5m, pokud je potřebné, tak lze projednat vyjím v důvodných případech. Na stavbu bude potřebné minimálně ohláška stavebních úprav spojených s rekonstrukcí a dostavbou. K předmětné záležitosti budete potřebovat projektovou dokumentaci (výkresová a textová část), projednání přeložky s distributorem el. proudu.( není zřejmé je-li přeložka za odběrným místem a nebo před odběrným místem)

  127. Iva 22.05.2008 v 19:17 :

    Dotaz:
    Na svém pozemku,který není na katast.úřadě ani nazvám zahradou,ale jinou plochou chci postavit dřevěnou boudu na nářadí 3×2.5 m. Potřebuji k tomu st.povolení nebo ohlášení? Pozemek jsem koupila s 5 silničními panely,které sloužily k základu dřevěných kůlen na dříví a uhlí pro dřívější majitele.Kůlny byly v dezolátním stavu. dřevěné bednění včetně střechy a dveří jsme zlikvidovali. Jak stavbu v případě ohlášky nazvat? Děkuji za odpověď.
    Odpověď:
    Lze předpokládat pouze ohlášení drobné stavby, s popisem jak bude ekologicky odstraněn materiál, který na pozemku zůstal.

  128. Eva z Prahy 4 22.05.2008 v 13:03 :

    Dotaz:
    Dobrý den,
    chystáme se rekonstuovat koupelnové jádro v panelovém domě družstevního bytu. Ráda byh se informovala jak postupovat, zda stačí rekonstukci nahlásit Bytovému družstvu nebo se musí žádat o stavební povolení. Děkuji za odpověď.
    Odpověď:Lze předpokládat pouze ohlášení bytovému družstvu, za předpokladu, že nebudete zasahovat do konstrukcí zajišťující stabilitu objektu.
    Postup Vám sdělí Vaše bytové družstvo.

  129. vlasta 22.05.2008 v 09:03 :

    Dotaz:
    Dobrý den!
    Na koupeném domě budeme měnit způsob vytápění z uhlí na plyn.Bude nutné zřídit přípojku na plyn a v domě(výměna – kotel, rozvody, radiátory,atd.). Dále nové okapy, na existující přístavbě je nutná výměna krytiny,provedení kompletní opravy fasády celého objektu a zřízení vjezdu na pozemek. Prosím, je nutné Stavební povolení, nebo stačí Oznámení? Děkuji Vlasta
    Odpověď
    Na novou přípojku plynu budete potřebovat stavební povolení, projednání s distributorem plynu. Dokumentace bude potřebná v podrobnosti realizační dokumentace s axonometrickým schématem od autorizovaného projektanta.. Dále pak bych doporučoval projekt zadat autorizovanému projektantovi – topenář.
    Z hlediska návrhu topení doporučuji prověřit tepelnětechnické parametry vnějších konstrukcí (okna – EURO, zateplení stěn, půdy a pod.) Na vnitřní rekonstrukci by mělo postačit ohlášení stavby – oprava s rekonstrukcí. (bude nutná zjednodušená projektová dokumentace).
    :

  130. Jaroslav Salaba 21.05.2008 v 23:18 :

    Dotaz:
    Potřebuji prodloužit střechu asi o jeden metr a vyměnit dvě až tři áčka na konci.Dále pak provést rekonstrukci stropu z povalů na hurdiskový a po té půdní vestavbu a v místnosti dole zbudovat koupelnu a záchod.Základy byli již kdysi na tuto část domu vybudovány.Střecha by pak měla rozlohu 135m2.Potřebuji stavební povolení nebo stačí pouze ohláška??Předem děkuji za kladné vyřízení.
    Odpověď:
    Pokud bude zasahováno do konstrukcí zajišťujíci stabilitu objektu (a to je Váš případ), tak bude nutné (ohlášení stavby). Veškeré projektové práce musí vyhotovit autorizovaný projektant příslušné projektové profese.

  131. Marie 21.05.2008 v 09:50 :

    Dotaz:
    potřebuji stavební povolení, pokud si chci pověsit bojlér do gyráže? Jedná se o dvojgaráž, polovina je naše, druhá od sousedů. V osobním vlastnictví.
    Děkuji
    Odpověď:
    K předmětné úpravě nebude nutné stavební povolení (ohlášení ). Bude nutné instalaci optatřit revizní zprávou elektro.

  132. M. Holá 20.05.2008 v 20:41 :

    Dotaz:
    Chtěla bych se zeptat jak pokračovat se stavbou na ohlášení, když mi jedna ze tří sousedek nepodepsala doklad o oznamení(souhlas)Bez něho nemůžu podat žádost? Můžete mi poradit. Díky.
    Odpověď:
    Doporučoval bych požádat o vyjádření písemnou formou (doporučeným dopisem) s termínem vyjádření do :. Pokud vyjádření nebude obsahovat skutečností, které jsou v rozporu s územním plánem a nebo ustanovením stavebního zákona, tak může místně příslušný stavební úřad prohlásit negaci sousedky jako neoprávněnou.

  133. Pavel Dostál 20.05.2008 v 12:46 :

    Dotaz:
    Chci postavit garáž, napojit na hospodářskou budovu. Vzdálenost od souseda 2m. Soused má plot eternitový,vysoký 2,5m. Musím stavbu ohlásít?
    Odpověď:
    Vzhledem k vzálenosti od hranic pozemku, lze předpokládat ohlášení drobné stavby. Bude potřebná zjednodušená projektová dokumentace (výkresová a textová část vypracovaná autorizovanou osobou)

  134. Josef Jabůrek 19.05.2008 v 07:45 :

    Dotaz:
    Na svém pozemku ca 60 cm od sousedova plotu chci postavit montovanou dřevěnou boudu na nářadí 2,6m x2m , výška 2,5 m bez základů. Je nutno stavbu ohlásit?
    Děkuji za Vaši odpověď.

    Josef Jabůrek
    Odpověď:
    Bude potřeba minimálně souhlas majitele sousedního pozemku (požárně nebezpečný prostor – odstupová vzdálenost), doporučuji stavbu ohlásti na stavební úřad jako drobnou stavbu.

  135. Máša 19.05.2008 v 07:37 :

    děkuji za odpověď rekonstrukci již zahájili aniž by nás informovali jde o celkovou rekonstrukci bytu -voda ,plyn,elektro,okna,podlahy a vlastnictví bytu -v domě 4 BJ a oni 1 vlastní tak co s tím nechceme jim bránit,ale vadí nám,že v případě poškození spol.prostor nevíme jak vymáhat odstranění škody Děkuji M

  136. Eva 16.05.2008 v 21:04 :

    Dotaz:
    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, co vše bude potřeba za dokumentaci k stavbě pergoly. Jedná se o zastřešenou pergolu na balkoně, která má 5 x 6 m (výška 5 m). Děkuji E.
    Odpověď:
    Lze předpokládat, že bude potřeba zjednodušená projektová dokumentace stavební části, včetně statického posouzení (zatížení sněhem a větrem).

  137. pavel 15.05.2008 v 14:33 :

    Dotaz:
    dobrý den
    chcem stavět dřevěnou pergolu, 4m od hranice souseda. Je třeba mít jeho svolení?
    děkuji Vám
    Odpověď:
    Pokud bude pergola ve vzdálenosti jak uvádíte, tak nebude potřebný souhlas souseda. Všeobecná zásada u staveb i rodinných domů je, že stavba by neměla být blíže jak 3,5m od hranic pozemlů a vzdálenost mezi stavbami (domy) menší jak 7,0m

  138. pavla 14.05.2008 v 10:49 :

    Dotaz:
    Dobrý den,chceme stavět na původních betonových základech-dnes je to dvougaráž-rozpadá se,chceme to postavit znovu z cihel,polovina bude garáž a z druhé poloviny bude pergola,vše bude zastřešené dohromady.Co je nutné,stačilo by ohlášení a pak kolaudace???Moc děkuji za odpověd,hezký den
    Odpověď:
    Lze předpokládat, že bude potřebné ohlášení na místně příslušném stavebním úřadě. Ohlášení je možno nazvat jako rekonstrukce a změna účelu využítí objektu (druhá garáž bude jako pergola). Podmínky upřesní stavební úřad.

  139. Helena 07.05.2008 v 20:25 :

    Dotaz:
    Dobrý večer, chtěla jsem se zeptat jak řešit dodatečné stavební povolení či ohlášení stavby. Jedná se o zastřešenou pergolu, která má 4X3m (výška 4m)a nemá betonovou desku. Stavba nijak nezasahuje do sousedních domů. A je nutné stavbu zbourat?
    Děkuji za odpověď Helena
    Odpověď:
    K Vaši informaci nemůžeme sdělit více. Nevíme jestli se již nejdná o “správní řízení”, nebo jestli stavební úřad nevydal pokyn k odstranění stavby a pod.. V každém případě je žádoucí legalizovat stavební úpravu způsobem, který bude průchodný na místně příslušném stavebním úřadě. Dodatečně požádat a doložit grafickým schématem a stručným technickým popisem dle požadavků stavebního úřadu.

  140. Máša 07.05.2008 v 18:21 :

    Dotaz:
    dobrý den ,sousedé chtějí opravovat byt(nic proti tomu)ale chci se zeptat zda jsou povinni nás jako spoluvlastníky nemovitost o rekonstrukci informovat a také bychom chtěli aby práce probíhali v určitém denním čase např 7 – 18 neb chodíme do práce a v neděli vůbec co udělat pokud záhájí rekonstrukci aniž by nás informovali a co když poškodí spol.prostory Děkuji M
    Odpověď:
    V každém případě doporučujeme mít v písemné podobě dohodu o záměru stavebních úprav. Nevíme jak je spoluvlastnictví upraveno stávající smlouvou. Nevíme co vše je ukryto pod slovem opravovat ? Může jít o úpravy – změny, rekonstrukci, přestavbu a pod.

  141. petr 03.05.2008 v 20:48 :

    Dotaz:
    chtěl bych předělat starý kamenný dům,jedná se o vnitřní příčky,a dřevěné stropy.

  142. Franta 03.05.2008 v 09:19 :

    Dotaz:
    Dobrý den. Prosím o radu či spíš informaci. Je potřeba ohlášení stavby a následná kolaudace a další povolení či vyjádření (energetika, voda, plyn atd.). Chtěl bych si postavit uzavřený přístřešek pro zahradní techniku a nářadí. Jednalo by se odřevostavbu o výměře do 20m2 bez pevných základů se zpevněnou podlahou travními plastovými rošty v nevyužité části zahrady u RD.
    Děkuji.
    Opdověď:
    Lze předpokládat pouze ohlášení drobné stavby, místně příslušný stavební úřad si může v zjednodušeném řízení vyžádat vyjádření dle místních podmínek. Stavba nebude kolaudována.

  143. Fany 02.05.2008 v 19:14 :

    Dotaz:
    Dobrý den. Bydlíme v řadovém domku v Praze na Solidaritě. Protože je zahrada jak před domem, tak i za domem a pokud na ni chceme jít, musíme obejít celý blok. Chtěli bychom si místo stávajícího okna, udělat francouzské okno, tj. vybourat spodek okna a osadit částečně nové okno a částečně balkonové dveře. Dispozice nepřesáhne šíři původního okna. Je nutné ohlášení stavby nebo lze toto udělat i bez něho? A je nutný souhlas sousedů? Venkovní stěna je jen z nějakého škvárobetonu (nevím přesný název)Psala jsem dotaz na místní stavební úřad, ale dosud mi nikdo neodpověděl. Děkuji

  144. Eva 22.04.2008 v 16:55 :

    Dotaz:
    dodrý den chtěla bych se zeptat jestli potřebuji nějaké povolení a jaké na druhý vchod do RD na místě kde bude je okno u dveří bude malé odpočívadlo a pět schodů.bydlíme v památkové zóně děkuji
    Odpověď:Dobrý den,
    budete potřebovat ohlášení stavby (pokud splňujete podmínky pro ohlášení stavby), + povolení od památkového úřadu.
    Ïng. Jan Bachel

  145. Jan 19.04.2008 v 18:02 :

    Dotaz:
    Dobrý den, měl bych dotaz jak řešit dodatečné stavební povolení či ohlášení v případě přístavku( koupelna + pergola) k rodinému domku. Velikost domku včetně přístavku je do 150m2.

  146. Helena 19.04.2008 v 16:21 :

    Dotaz:
    mam rodinný domek o rozloze 52m2 chtěla jsem se zeptat kolik mě bude stat stavební popvolení na podkroví i sopravou střechy děkuji
    Odpověď:
    Dobrý den,
    cena rekonstrukce podkroví se nedá nijak specifikovat bez přesnějšího označení úprav požadovaných k rekonstrukci. Může jít o běžnou výměnu krytiny až po kompletní zhotovení obytného podroví, podle toho se bude odvíjet i cena stavby. Co se týče ceny projektové dokumentace pro ohlášení stavby (stavební povolení není zapotřebí), ta se tabulkově pohybuje při investici 500 tis. cca 11 tis. kč.
    S pozdravem
    Ing. Jan Bachel

  147. Michal 11.04.2008 v 16:54 :

    Dotaz:
    Chtěl bych postavit dům (zastavěná plocha 122,8m2)a samostatně stojící garáž (34,4m2).Vzdálenost mezi domem a garáží je 1,2m a budovy jsou spojeny stříškou proti dešti. Bude stačit Ohlášení stavby nebo bude stavba posuzována jako celek a bude potřeba Stavební povolení? Děkuji.
    Odpověď:
    Dobrý den,
    jelikož je garáž pevně spojená s objektem RD, bude posuzována nad 150 m2 a tudíž potřeba stavebního povolení.
    Ing. Jan Bachel

  148. Jirka 09.04.2008 v 06:52 :

    Dotaz:
    Mám rodinný dům o rozloze 90 m2 který je spojen se stodolou ve které bych chtěl postavit příčku a z obývacího pokoje vybourat dveře do této stodoly kde by vznikla 1 místnost o rozloze 12 m2,bude se jednat o ohlášku stavby ale spíše mě trápí zda budu muset hledat architekta který mě bude muset vypracovat podrobný nákres jistě za nemalé peníze,děkuji.

  149. Simona 08.04.2008 v 21:16 :

    Dotaz:
    ráda bych se zeptala jak je to se souhlasem souseda při prodloužení stavebního povolení na stavbu dočasnou. Vím, že je potřeba, ale ráda bych znala podmínky toho, kdy se soused může rozhodnout, že souhlas nedá. Je to jen zcela na jeho vůli? Za odpověď děkuji
    Odpověď:
    Dobrý den,
    soused je učástníkem řízení tudíž správně říkáte, že budete potřebovat jeho souhlas. V případě, že jeho souhlas nezískáte, můžete se odvolat. Majitel sousedního pozemku bude muset udat důvod nesoulasu – porušení práv či norem ( zasahujete do jeho požárně nebezpečného prostoru, zastínění, hygienické podmínky atd.).
    Ing. Jan Bachel

  150. Borek 07.04.2008 v 09:32 :

    Dotaz:
    mám dřevěnou zahradní chatku o zastavěné ploše 15m2 na dřevěných pražcích umístěnou v zahrádkářské kolonii, tuto chatku bych chtěl zvětšit na 25m2 a umístit jí na betonovou desku potřebuji stavební povolení?děkuji
    Odpověď:
    Na výstavbu budete pořebovat “Ohlášení stavby” u místně příslušném stavebním úřadě. Betonovou desku doporučujem jen v případě, je-li podlaha dlažba (je však studená, pokud není podlahové topení) Pokud je podlaha dřevěná, tak je výhodnější založit stavbu na základových pasech. Je to levnější (podlaha je teplejší) prostor pod podlahou doporučujeme provětrávat.

  151. Michaela 06.04.2008 v 16:32 :

    Dotaz:
    Dobrý den, chtěla bych se zeptat jestli potřebuji nějaké povolení na obnovení dřevěné pergoly 5×4 m,dříve byla pergola 3×4 m.Je to v těsné blízkosti sousedova plotu.Děkuji za odpověď
    Odpověď:
    Lze předpokládal pouze Ohlášení stavebnímu úřadu. Nevím je-li pergola krytá či nikoliv. Pokud je pergola v těsné blízkosti hranice pozemků, bude stavební úřad vyžadovat vyjádření souseda k obnově + rozšíření

  152. Petra 04.04.2008 v 17:05 :

    Dotaz:
    Dobrý den, chtěla bych se zeptat chceme s přítelem stavět rodinný dum na klíč, co vše k tomu potřebujem a kolik zhruba stojí vyřázení stavebního povole ní na příslušném uřadě. A jak dlouho to uřadum trvá než nám stavbu povolí. děkuji a přeji pěkný den Petra
    Odpověď:
    Ke stavbě RD bude potřebné “Ohlášení stavby”, s tímto jsou spojeny správní poplatky (uhrazení kolkových známek). Podrobnější informace najdete na našich internetových stránkách v sekci poradna.

  153. nicoleta 01.04.2008 v 18:50 :

    Dotaz:
    DOBRÝ DEN,CHCI SE ZEPTAT ZDA MŮŽE BÝT POSTAVEN SKLAD NA VÝŠKU 5METRŮ,V ZÓNĚ OBYTNÝCH DOMŮ.
    Odpověď:
    V příslušné zoně obytných domů jsou územním plánem zóny stanoveny regulativy výstavby. Je potřebné sdělit k jakému účelu bude objekt využívám a to má vliv na požární zatížení, požárně nebezpečný prostor – odsupové vzdálenosti a pod. Doporučuji konzultaci s místně příslušným stavebním úřadem

  154. Petra 01.04.2008 v 17:55 :

    Dotaz:
    Dobrý večer, chtěla bych se zeptat máme na chatě pozemek ve srázu a chceme ho srovnat do roviny.To znamená stávající plot zvednou na opěrnou zeť, která bude měřit do víšky 2,5m.Pod námi je cesta.Potřebuji na to stavební povolení?Ještě potřebujeme v chatě ze stávajícího okna udělat vchodové dveře.Potřebujeme na toto také stavební povolení?Děkuji za odpoveď Petra
    Odpověď:
    Lze předpokládat, že nebude potřebné stavební povolení. Postačující by mělo být “Ohlášení stavebních úprav” a úprav okolního terénu. Stavební úřad sdělí případné požadavky k předmětnému záměru.

  155. Petra 01.04.2008 v 11:53 :

    Dotaz:
    Dobrý den,ráda bych Vás poprosila o radu, ve věci druhého vjezdu k domu. Máme RD s jedním vjezdem a brankou, ale chtěli bychom ještě jeden nájezd a místo pro auto,na místě nynější předzahrádky, jen nevíme co vše bude potřeba? Poradíte prosim? Děkuji Petra Novákova
    Odpověď:
    Druhý vjezd na pozemek, kde stojí RD bude potřebné projednat s místně příslušným stavebním úřadem. Ten sdělí případné podmínky a požadavky na řešení, podmínky které jsou stanoveny pro místní komunikací, rozhledové možnosti při výjezdu a pod.

  156. Milan 27.03.2008 v 11:57 :

    Dotaz?
    doBry den prosim vas mam pozemky mimo uzemni plan OBCE(orna puda)je to u hranice obecnich siti.chtel bych na tom pozemku postavit drev.chatu(srub) bez zakladu(pouze montovany)jde to?prosim vas do kolika metru ctverecnich,a jak a kde se o to zada.dekuji mockrat.VANEK
    Odpověď:
    K Vašemu dotazu sděluji, že rozhodujícím dokumentem pro výstavbu je schválený územní plán obce. V územním plánu obce jsou vyznačeny zóny (pozemky) určené k zástavbě. Tato zástavba může být jen pro bydlení, nebo pro rekreaci. Doporučoval bych projednat záležitost na obecním úřadě obce a nebo na místně příslušném stavebním úřadě, sdělí případné podmínky stavby.

  157. Vácha Mirek 26.03.2008 v 21:33 :

    Dotaz:
    Dobrý den,na soukromém pozemku u rodinného domu bych chtěl rozšířit stávající stavbu (kůlnu) 4.5×8m na garáž ctěl bych přistavět asi 2×4m s vjezdem na komunikaci 3třídy v obci prosím co potřebuji a jaká povolení a dokumentaci.
    Odpověď:
    Podle Vašeho sděleníse jedná o “změnu využití stávajícího objektu” (kůlna) s přístavbou. Místně příslušný stavební úřad bude pravděpodobně řešit záležitost stavebním povolením. (“změna účelu využití objektu”, dále pak pro “úpravy konstrukcí zajišťující stabilitu objektu”) K tomu Vám sdělí potřebné doklady a vyjádření.

  158. MARIE 18.03.2008 v 12:48 :

    DOBRY DEN,CHCI SE ZEPTAT JAK JE TO S POVOLENÍM NA DOČASNOU STAVBU.JEDNÁ SE O DŘEVĚNOU CHALUPU DO 25M2 A VÝŠKY 5.5M

  159. Třetina Martin 18.03.2008 v 07:09 :

    Dotaz:
    Dobrý den,mam koupený pozemek v zahrádkářské kolonii a chtěl bych tam do budoucna stavět zahradní domek zděný možná i k trvalému bydlení,do 150m čtverečních.Chtěl bych se zeptat co všechno bych potřeboval k realizaci mých plánu,jak postupovat a musím udělat abych mohl začít stavět.děkuji
    Odpověď:
    Dobrý den, pravděpodobně v tom bude problém. Ideílní bude zeptat se na místním stavebním úřadě, kde Vám zdělí regulativy ke stavbě. Jelikož se nacházíte v zahrádkářské kolonii, budete s největší pravděpodobností omezeni na zastavěnou plochu 25 m2, přičemž Vám ani nepovolí zbudovat stavbu k trvalému bydlení. Možná se vyskytne problém s napojením na inženýrské sítě, které by se v okolí stavby nemusely vyskytovat a tím vzniklé náklady na vybudování alternativních zbůsobů napojení. Každopádně jako první krok bych doporučil obrátit se na místní stavební úřád, pod který Vaše parcela patří.

  160. Michaela 11.03.2008 v 11:50 :

    Dotaz:Dobrý den,v chatové osadě máme chatu a k ní přilehlý dřevník s betonovou podlahou. Potřebujeme provést určité změny, výměnu špatných prken a novou střechu. Velikost dřevníka zůstane stejná. Potřebujeme nějaká povolení?
    Odpověď:
    V tomto případě nepotřebujete povolení.

  161. Michaela 05.03.2008 v 15:59 :

    Dotaz:
    Dobrý den,chtěla bych se zepta zdali je nutné stavební povolení při rekonstrukci rodinneho domku.Budeme Dělat topení,rozvody vody,koupelnu která bude oddělena příčkou a betonovat podlahy.Musí být tedy stavební povolení nebo stačí ohlášení.děkuji
    Odpověď:
    Pravděpodobně bude stačit ohlášení stavby. Stavební povolení budete potřebovat, pokud zasahujete např. do statiky budovy (nová betonová podlaha zvyšuje zatížení na stropní k-ci). Doporučuji se obrátit na příslušný stavební úřad pod který Vaše stavba spadá a informovat se zde.

  162. Libor 08.02.2008 v 13:11 :

    Dotaz:
    Dobrý den, chtěl bych v blízkosti rodinného domu postavit dřevěný přístřešek pro auto, dvě boční stěny budou plné, střecha svažitá k jedné straně. Nebude napojen na RD a od sousedovi zahrady bude asi půl metru. Musíme podávat ohlášku, stavební povolení nebo i třeba souhlas souseda??? Děkuji.
    Odpověď:
    Vzhledem k sousedským vztahům doporučujeme projednat stavbu se sousedem a místním stavebním úřadem.
    Dle zákona stačí ohlášení stavby.

  163. martin erst 27.01.2008 v 14:28 :

    Dotaz:
    prosim o radu zdali muzu spojit 2 unimobunky vcelek. zdali potrebuji stavebmi povoleni? jednalo by se asi o 25 m2. nebo staci-li jen ohlaseni. a popripade zda-li potrebuji projekt dekuji

  164. Petr Kocián 22.01.2008 v 12:40 :

    Dotaz
    Budu přistavovat na rodinném domku patro,pro novou bytovou jednotku.Stačí mít jen ohlášení?Můžete mi napsat,co vše k tomu potřebuji?Děkuji.
    Odpověď
    Lze předpokládat, že stavební úřad rozhodne jen o ohlášení stavby. To vše za předpokladu, že stavba je v souladu s ůzemním plánem zóny či většího celku a v souladu s zastavovacími regulativy pro příslušnou lokalitu. Informace o ohlášení stavby najdete na našich www stránkách.

  165. Jiří Krčmář 21.01.2008 v 15:18 :

    Dotaz
    do kolika m2 nemusí být ohlášení.Jedná se o přístřešek na auto a pergolu. Dík.
    Odpověď
    Dopuručoal bych učinit dotaz přímo na mísně příslušný stavební úřad. U staveb pro bydlení je limitem zastavěná plocha do 150 m2.

  166. Otto 17.01.2008 v 16:20 :

    Dobry den chtel bych se zeptat kdyz budu stavet na zahrade garaz a rozmerech 5m na 3m.Jestli potrebuji stavebni povoleni dekuji
    Odpověď:
    Na stavbu garáže postačí ohlášení stavby. Ostatní podmínky sdělí místněvpříslušný stavební úřad. Bude potřeba dodat zjednodušenou projektovou dokumentaci. Vyhotoví autorizovaný inženýr s oprávněním.

  167. Jan Bachel 04.01.2008 v 18:26 :

    k Vašemu dotazu sděluji, že k předmětným stavebním úpravám postačí ohlášení stavby. K příslušnému ohlášení bude potřebné vypracovat zjednodušenou projektovou dokumentaci (textová + výkresová část.)

  168. L. Snášelová 27.12.2007 v 22:37 :

    Dobrý den,
    koupili jsme domek, který musí být stavebně uvnitř upraven + bude změna v topení a to z elektrického topení + topení na pevná paliva výhradně jen na topení plynem. Stačí ohlášení nebo je třeba st. povolení? Děkuji Snášelová

  169. Roman Eček 27.12.2007 v 10:10 :

    Dobrý den

    Kupuji pozemek (zatím zahrada)a máme ověřeno že se na něm může do budoucna stavět.Co mám udělat abych mohl začít stavět? Děkuji

  170. Jiří Dvořák 12.12.2007 v 20:02 :

    Dobrý den
    rodiče mají pozemek, do teď byl vedený jako zahrada. Nyní se dělá uzemní plán obce, kde bude zahrnutá i možná stavba domu.
    Chtěl bych se zeptat jestli a v jaké fázi je možné začít stavět. A co musím udělat abych mohl začít!
    Děkuji
    Dvořák

Napište komentář

Mobilní klimatizace ::Inzerce bydlení::Reality Brno::ANUcomputers.cz::Záclony, tapety na zeď ::Střešní okna velux::Odborná stavební literatura::Povlečení::Eurookna::eurookna::Dětský nábytek Intena::Dětské pokoje::Stavba, rekonstrukce, stavební práce::Nejlevnější nábytek,nábytek z masivu::Zahradní nábytek::Sauny, prodej a výroba::freeREALS.eu::Stěhování Remus::Přidat odkaz:: TOPlist